Gå til innhold

mens og magevondt


Gjest kalano

Anbefalte innlegg

Gjest kalano

Hei jeg er 37år og har noen spørsmål ang mens og magevondt. siden januar har jeg hatt mye vondt i magen og spesielt under mens.hele livet har jeg ikke skjønt hva folk pratet om når de sa at de hadde vondt i magen under mens, for det har jeg aldri hatt. Mensne har holdt på i 3 til 4 dager. Nå har jeg så vondt i magen under mens at jeg får kvalme følelser.Kjennes ut som veer. greier ikke at noen kommer innpå magen min, for den er vond og ta eller klemme på. oppblåst så jeg får ikke på meg vanlige bukser.Når jeg får mensen blør jeg alt fra 7 til 12 dager ikke friskt og mye blod hele tiden. kan også blø utenom mens også. Hvis jeg løfter tunge ting på jobben f.eks.Magevondt kan jeg få også sånn helt plutselig. Sånne tak at jeg må stå i ro til det gir seg. Hva kan dette være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du opplyser ikke om du har født barn eller om du bruker prevensjon. Menstruasjonssmerter som opptrer i din alder skyldes ofte at det er noe som er unormalt med livmor eller forandringer i bekkenhulden som endometriose (godartede blodcyster på bukhinne eller eggstokker), evt. adenomyose eller muskelknuter som er forandringer i livmoren. Jeg synes du skal be din lege om henvisning til gynekolog for utredning. Inntil da synes jeg du skal forsøke medikamenter av typen NSAID (Ibux, Napren osv) Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...