Gå til innhold

Opplevelser for familier i Vest-Sverige


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å dra på en tur med familien fra neste onsdag til søndag. Tenkte på Danmark, men det vi finner blir så dyrt - over 5000 for ferje og opphold.

Så lurte vi på å kjøre over til Sverige i stedet (Sandejord-Strömstad) og finne på noe koselig og moro i Vest-Sverige i stedet?

Finnes det noen opplevelsesparker i det området? Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at Astrid Lindgrens verden er helt fantastisk, men jeg er ikke helt sikker på hvor det ligger...

Ja - den parken er kjempeflott! Vi var der for tre år siden, og vil gjerne tilbake dit, men hadde vel ikke tenkt oss så langt øst. Det er ca tre timers kjøring østover fra Göteborg, ligger i Småland.

Men nå har jeg søkt litt på nettet selv, og lurer på følgende plan:

Onsdag - kjøre til Sandefjord, ta ferja 19.30 til Strømstad klokka 22.00. Overnatte der.

torsdag - kjøre til Skara (litt sørover) og overnatte på Vandrarhem i Skara.

Fredag - Skara sommarland (ser kjempegøy ut!)

Lørdag - finne på noe annet

Søndag hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordensark.se/

Her syntes vi det var veldig flott. :) Man går på en måte tur i en skog, og så er det dyreinnhegninger på lysninger i denne skogen. Litt natursti underveis er det også (bestem fotefarene, lytt til dyrelyder etc).

På nettsidene deres /Parken/park.html finner du også linker til andre severdigheter/ aktiviteter som vel er i nærheten av denne dyreparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordensark.se/

Her syntes vi det var veldig flott. :) Man går på en måte tur i en skog, og så er det dyreinnhegninger på lysninger i denne skogen. Litt natursti underveis er det også (bestem fotefarene, lytt til dyrelyder etc).

På nettsidene deres /Parken/park.html finner du også linker til andre severdigheter/ aktiviteter som vel er i nærheten av denne dyreparken.

Takk for tips! Nettsiden var litt uklar på eksakt HVOR denne parken ligger.... Langt fra Göteborg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja - den parken er kjempeflott! Vi var der for tre år siden, og vil gjerne tilbake dit, men hadde vel ikke tenkt oss så langt øst. Det er ca tre timers kjøring østover fra Göteborg, ligger i Småland.

Men nå har jeg søkt litt på nettet selv, og lurer på følgende plan:

Onsdag - kjøre til Sandefjord, ta ferja 19.30 til Strømstad klokka 22.00. Overnatte der.

torsdag - kjøre til Skara (litt sørover) og overnatte på Vandrarhem i Skara.

Fredag - Skara sommarland (ser kjempegøy ut!)

Lørdag - finne på noe annet

Søndag hjem.

Ta en av båtene ut til Koster fra Strömstad, og lei tandemsykler, bade, spise vafler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skara sommarland er supert for barn i de fleste aldre. Stort vannland, karuseller og motorsport. Det ligger noen mil øst for Udevalla.

Jeg liker også Koster. Håper på en tur dit i sommer. Da tar du båt fra Strömstad til Kosterøyene. Der ute kan du leie sykler. Jeg kjøper alltid med ferske reker og røkt makrell i fiskebodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...