Gå til innhold

Bo i utlandet.


Gjest sjøhest

Anbefalte innlegg

Gjest sjøhest

Hei Doktor Nils! Har noen spørsmål ang det å flytte og bo i utlandet og følelser som følger med. jeg(jente 29 år) bor nå i utlandet(4 år) med min utlandske gutt,han er verdens herligste og hjelper meg masse med å trives,saken er bare den at jeg føler at jeg savner alle der hjemme,men når jeg først er hjemme savner jeg alt her,føler meg ganske så forvirret,selv om jeg har bestemt meg for å bo i utlandet og at jeg bare vill være sammen med gutten min,det er her jeg ser for meg livet mitt,jeg er aktiv og prøver få venner,noe som er vannskelig fordi jeg er fra et annet land også i en liten by,men synes selv jeg har lett for å intigrere meg,får virkelig føle på hvordan det er å være en utenifra.Den siste tiden har jeg ikke hatt lyst gjøre noe,liker meg best hjemme og vill egentelig ikke ha noe med noen å gjøre,blir lett irritert av folk som sier at jeg må gå ut mer og være aktiv og som skal fikse venner og ordne så jeg har det bra,vet at jeg burde gå ut mer,men har ikke lyst til alltid være ute alene eller bare sammen med kjæresten og kameratene,føler liksom at jeg burde ha litt mer enn 2 venninner(disse venninnene er vel venninner også forde jeg ikke har noen andre,tror ikke jeg hadde vært venninne med de om jeg hadde vært i norge,synn å si, men det er liksom anneledes her.) jeg som har vært her i snart ett år,prater språket perfekt og gjør meg godt forstått.har hatt masse besøk av familie og venner og alle der hjemme holder god kontakt med meg.jeg kjenner meg liksom litt dum,familien vill jo selvfølgelig at vi kommer til norge og bor der,men de er tappre og støtter meg,selv liker jeg meg godt begge steder,men vet at kjæresten ikke vill bo i norge. Lurer på hvor lenge og ofte man kan føle seg så nede og om det er normalt at folk som flytter får mer problemer senere? også når jeg blir eldre, at jeg alltid skal måtte lengte hjem,jeg er jo også glad her og har det jo ikke forferdelig,bare litt vannskelig.er også vannskelig sette ord på det jeg føler,men kjenner meg liksom ikke som jeg normalt skal være og det blir så tungt bære alt,vill heller ikke at mamma skal bli alt for bekymret heller,for jeg har det jo bra,bare det at denne perioden kjennes litt ekstra tung.vet ikke om du fikk noe ut av dette, men er takknemmelig for svar,kjenner meg litt hjelpesløs og kjennes litt klumsete gå til en doktor her for å forklare dette. på forhånd takk. og fortsatt god sommer(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...