Gå til innhold

På visning, hvordan få leiligheten?


Gjest Trenger sårt et sted å bo

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger sårt et sted å bo

Det er ganske så håpløst å finne leilighet nå. Har leita i flere uker, og når jeg først finner en leilighet som ser ok ut, ligger der jeg kan tenke meg å bo, så er den jammen med utleid før jeg får løfta telefonrøret.

Skal på en visning i dag, megler, men han sa at det var mange som hadde ringt, og at han ene skulle komme kl. 14 i dag og han var veldig interresert. Er det ikke håp i havet for meg da eller? Jeg vil så gjerne ha den. Hadde passet perfekt for meg! Hva skal jeg si og gjøre på visningen for å vinne leiligheten? Er villig til å selge sjela mi for den.. Er så lei og sliten nå og må ut innen 1. september, så begynner å haste.

jeg er en ung alenemor med fast jobb, ingen gjeld eller inkassosaker, er stille og rolig, ingen dyr og røyker ikke. Hvordan "selge" meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ha klar skriftlige referanser med telefonnr fra tidligere leieforhold?

Dokumentasjon på at du ikke har betalingsanmerkninger..

Prøv å få visning før og by evt litt mer i husleie om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff referanser på at du er en sikker betaler og leier, for eksempel utleiere du har leid av før. Få også med at du ikke har "ødelagt" andre leiligheter, og at du er stille og rolig og ikke forstyrrer naboene.

Jeg vet hvordan du har det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med akkurat det samme for noen uker siden, men fant heldigvis en leilighet. Løsningen var å sette inn en egen annonse på finn.no. Det koster 400 kroner, men er vel verdt pengene. Da blir du oppringt av folk som ikke er interessert i å arrangere fellesvisninger, men som er mer opptatt av å finne pålitelige og ordentlige folk.

Jeg gikk på flere visninger i leiligheter med annonse på Finn, men det var håpløst. Det dukket jo opp 20 andre som var interessert, og utleier sto igjen uten mulighet til å huske noen av oss. Det ble nærmest som loddtrekning!

Så jeg vil absolutt anbefale deg å sette inn annonse selv. Du får raskt svar! Bare vær konkret i annonsen og si hva du ønsker. Jeg skrev blant annet at jeg lette etter leilighet sentralt i Oslo, men ble oppringt av folk med leilighet på Hauketo ;)

Til slutt ble jeg oppringt av en hyggelig mann med en strøken leilighet på Majorstuen. Ettersom jeg viste interesse, lot han være å ringe flere. Etter å ha vært på visning og kommet overens, ringte han referansene mine og deretter tilbød han meg leiligheten.

Lykke til! Forstår at det er stress med leilighet. Trøst deg med at det er veldig mange leiligheter nå som er ledige fra september. Bare legg ut annonse med en gang, så mister du ikke mer tid!

Si gjerne ifra her hvordan det går da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...