Gå til innhold

Ikke-psykiatrisk spørsmål - NHD?


ariadne

Anbefalte innlegg

Hei, har du tid til et spørsmål av mer medisinsk karakter?

Jeg lurer på hvor man kan finne statistikker på forskjellig overlevelsesrate og type behandling av brystkreft? Jeg kjenner til at man benytter tildels nokså forkjellige metoder med forskjellige resultater på forskjellige sykehus. Er disse offentliggjort noe sted? Evt. kan du tipse angående gode søkeord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er ikke NHD, men kan kanskje gi deg noen sider. Jeg har selv hatt brystkreft i alvorlig grad og satte meg ganske godt inn i de forskjellige behandlingsmåtene som var. Jeg tror ikke at du finner statistikk over de ulike sykehusene, men jevnt over er det de største sykehusene som er de som behandler flest pasienter som følger de seneste retningsmålene og som også har best resultat.

Fagfolkene har en egen gruppe som heter Norsk Brystcanserforening eller gruppe. Her har de noe som kalles blåboka e.l. og der står de rådene retningslinjer for behandling.Denne finnes på internett. Søk på gruppens navn. Det kan være litt vanskelig å forstå alt som står der for det brukes medisinsk terminologi. Du må også vite endel fakta om akkurat den aktuelle kreftform.

Selv ble jeg behandlet på Radiumhospitalet og var svært fornøyd med det. Jeg fulgte blåboka og jeg sjekket også med rennomerte utenlandske sykehus om deres retningslinjer. Husker ikke navnene på disse.

Ellers kan du også finne mye pasientinformasjon på Kreftforeningens side.Men husk at selv om tallene for prognose kan virke skremmende, så forskes det stadig på denne kreftfoemen og fremskritt gjøres.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ariadne

Hva med å Ringe Kreftlinjen å spørre om de kan hjelpe deg ?

Kreftlinjens telefonnummer: +47 800 48 210.

Åpningstider sommeren 2007

2. juli til 10 august.

Mandag - fredag: 09.00 - 15.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...