Gå til innhold

Kvalme vekk!


Sofline

Anbefalte innlegg

Egentlig burde jeg jo bare være glad, men jeg er litt bekymret av meg. Den første tiden etter at jeg fant ut av at jeg var gravid var jeg ganske kvalm, ikke så jeg kastet opp, men nesten noen ganger. Nå er jeg ikke kvalm lenger. Er det normalt den kommer og forsvinner igjen så tidlig? Jeg er snaut seks uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var nesten symptomfri en uke (uke 7) men så kom de tilbake. Ellers gikk det litt opp og ned, noen dager var bedre enn andre.

Men dersom du er veldig bekymret ville jeg ha bestilt en legetime for UL eller måling av HCG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten symptomfri en uke (uke 7) men så kom de tilbake. Ellers gikk det litt opp og ned, noen dager var bedre enn andre.

Men dersom du er veldig bekymret ville jeg ha bestilt en legetime for UL eller måling av HCG.

Så lenge jeg vet at jeg ikke er helt alene om det her i verden, er jeg ikke så bekymret at jeg bestiller legetime. Jeg var hos legen i går og han sa "ting" så ut som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare kvalm i en ukes tid i begynnelsen av graviditeten, så er du heldig slipper du like lett unna :)

Godt det ikke bare er meg... Du er stadig gravid regner jeg med (eller har født)...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pregnant77

Dette varierer veldig, og det er vanlig at kvalmen forsvinner.

Jeg har ikke vært noe kvalm før siste par ukene, men da bare et par dager i uken,

har kastet opp noen få ganger bare. Jeg håper jeg slipper mer kvalme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt at kvalme og andre symptomer kommer og går såpass tidlig. Det kan også være avhengig av dagsform - mange blir kvalme hvis de blir sultne eller slitne.

Dessuten er ikke kvalme noen betingelse for eller noe bevis på at alt er bra. Forsøk å være glad for at du ikke plages for mye - akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravitasjon

Godt det ikke bare er meg... Du er stadig gravid regner jeg med (eller har født)...? :-)

En uke på overtid nå... du får satse på å ikke kopiere akkurat den biten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varierer veldig, og det er vanlig at kvalmen forsvinner.

Jeg har ikke vært noe kvalm før siste par ukene, men da bare et par dager i uken,

har kastet opp noen få ganger bare. Jeg håper jeg slipper mer kvalme...

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke på overtid nå... du får satse på å ikke kopiere akkurat den biten :)

Jeg satser på å føde 1-2 uker før tiden. Jeg har en konfirmasjon mange timers reise herfra som jeg skal rekke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at kvalme og andre symptomer kommer og går såpass tidlig. Det kan også være avhengig av dagsform - mange blir kvalme hvis de blir sultne eller slitne.

Dessuten er ikke kvalme noen betingelse for eller noe bevis på at alt er bra. Forsøk å være glad for at du ikke plages for mye - akkurat nå.

Jeg er jo egenlig glad. Jeg skal prøve å ikke bekymre meg så mye. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...