Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Robert

Jeg har nylig begynt med behandling for overvekt, og fått foreskrevet xenical 3 om dagen til hovedmåltidene.

Jeg har i mange år vært meget plaget av overvekt. Jeg er nå ca 40 år. Min BMI er på ca 42-43.

I hvilke tilfeller behandles overvekt med dobbel dose xenical. Har sett at noen blir behandlet med høyere dose. Er det i såfall noen spesiell risiko ved slik behandling ?

Jeg legger til at jeg også har en svikt i hypofysen og behandles med hormontilskudd. Har brukt både plaster, kapsler og sprøyter i forskjellige perioder, nå sprøyter.

Hvis xenical kombineres med f.eks cambridge kuren, skal da xenical kun taes sammen med matmåltidet eller også pulvermåltidet.

Er selvfølgelig klar over at evt endring i den behandling jeg nå har bør konsulteres min lege.

Tusen takk på forhånd for svar og et godt internetttilbud som disse sidene er !!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28252-xenical/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Det har ikke vært vist noen økt effekt av å øke Xenicaldosene, jeg har aldri vært borte i at noen har fått dobbel dose.

Roche som produserer Xenical, har et tilbud om gratis kostveiledning over telefon fra kvalifiserte ernæringsfysiologer. Man melder seg på denne tjenesten ved å sende inn et postkort. Legen din har trolig fått slike postkort, men du kan trolig ringe Roche selv (22 78 90 00) og be om å få disse tilsendt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28252-xenical/#findComment-114370
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...