Gå til innhold

Blødning etter samleie

Anbefalte innlegg

Gjest Slow learner

Hei Jeg har nylig hatt ubeskyttet sex med en venn. Vi har hatt sex også tidligere i sommer (vår), hvorpå jeg hadde en ganske kraftig blødning som varte i tre/fire dager (som en kraftig menstruasjon). Blødningen kom ca ett døgn etter samleiet. En tid senere meldte min venn til meg at han hadde fått påvist clamydia, og at jeg antagelig var smittekilden (noe jeg ikke fikke til å stemme). jeg opplevde selv at "ting ikke var helt som de skulle" og kontaktet fastlegen. hun satte meg på en 2 ukers clamydia-kur, da hun - etter min forklaring - mente at blødningen var et symptom på at jeg hadde clamydia i livmorhalsen (eller noe sånt). Min venn fikk også en kur. I ettertid har min lege gitt meg beskjed om at jeg alikevel ikke hadde clamydia (!). Nå har jeg hatt sex med samme person igjen (lærer aldri...) og selv om vi nå skulle være friske begge to, opplever jeg at det samme skjer igjen: ett til to døgn etter samleiet får jeg en uregelmentær blødning som varer i noen dager. og igjen opplever jeg at ting ikke er som det skal være i underlivet. men dette er ikke noe jeg kan forklare nærmere og det kan jo være innbilning..... Kan du på bakgrunn av dette anta noe om en diagnose? Jeg skal til lege straks fastlegen er tilbake fra ferie. På forhånd takk for hjelpen. Mvh en som endelig har lært leksa si....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282562-bl%C3%B8dning-etter-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, For det første: jeg greier ikke å stille noen diagnose på dine problemer. Jeg får ikke det til å stemme med noen infeksjon. Så vidt jeg kjenner til, og ifølge litteraturen blødning er ingen typisk symptom ved Klamydia-infeksjon. Og under ingen omstendiighet ville det komme så raskt som to døgn. De typiske symptomer er tegn på betennelse, og det er ingenting so står i din beskrivelse som peker i den retningen. Blødning alene som hovedsymptom er heller ikke noe typisk symptom ved andre infeksjoner. På den andre siden er det rimelig å anta at blødningen hadde noe med samleie å gjøre siden det skjedde to ganger. Siden du ikke sier noe om at du har hatt lignende symptomer uten relasjon til samleie, eller samleie med andre personer peker i samme retning. Jeg vil anbefale at du søker råd hos en gynekolog, som kan undersøke deg og ta opp en mer nøyektig sykehistorie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...