Gå til innhold

klage på "svar"

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt

Jeg må bare få klage på svaret jeg fikk fra legen her på mitt innlegg nedenfor (kroniske nakkesmerter og stiv nakke).. Jeg stilte spørsmål ang. mine nakkeproblemer og behandling i fht dette. Syntes jeg fikk et latterlig svar, jeg siterer:

"Vonde nakker er et svært vanlig og stort problem"

Greit nok at dere får mange spørsmål her og ikke kan svare på alle, men dere skal heller ikke undervurdere brukerne her inne. Jeg vet også at vonde nakker er et svært vanlig og stort problem. Men det var ikke det jeg spurte om. Så la heller være å svare på innlegget neste gang.

For ordens skyld, ser at det ikke er punktum bak svaret, og skulle det være en feil, at det bare var innledningen til svaret som ble sendt, trekker jeg tilbake mine ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28266-klage-p%C3%A5-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg beklager. Det var ikke meningen at dette svaret skulle gå ut. Det var ikke meningen å vise manglende respekt for dine plager.

Jeg begynte på svaret, men oppdaget at jeg kan svare for lite eksakt om akkurat det du spør om, låsninger i nakken.

Nakkesmerter kan ha mange forskjellige årsaker. Muskelspenninger på grunn av stress eller feil arbeidsstillinger er kanskje det vanligste, men det er mange andre årsaker også; ettervirkninger etter nakkesleng, slitasjeforandringer, forandringer i mellomvirvelskivene, prolaps, svulster i beinvevet m.m.

Noen pasienter har godt utbytte av manipulasjoner i nakken hos kiropraktor eller manuell terapeut, men akkurat diagnose og naturlig forløp av disse låsningene som disse påviser kan jeg dessverre for lite om. Jeg kan derfor ikke si om du kan bli bra av deg selv uten mer kiropraktorbehandling. Mitt inntrykk er at de som får hjelp av kiropraktor, får hjelp etter relativt få behandlinger, og at det ikke gir noen tilleggseffekt å gå stadig vekk.

Jeg synes også det er vanskelig å i hva som er årsaken til at du blir så fort trøtt i nakken.

Dersom det foreligger mistanke om prolaps eller i sjeldne tilfelle svulst i beinvevet, bør det ikke utføres manipulasjon. Jeg rekvirerer derfor ofte røntgen av nakken dersom det kan være aktuellt med kiropraktorbehandling. Det er imidlertid nokså sjelden vi finner noe av betydning for behandlingen. Om du bør ta røntgenbilde, synes jeg du bør diskutere med legen din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28266-klage-p%C3%A5-svar/#findComment-115031
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...