marybaby Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Hei! Jeg er en bekymret kjæreste som skriver på vegne av han. Han er 28 år og jobber som sjåfør i et lite firma. Han kjøre lastebil tre-fire dager i uken og ofte lange dager. Fra kl 6 til 19/20. Han har lenge merket at han har vært sliten i sin venstre skulder spesielt etter endt arbeidsuke (torsdag kveld). I det siste har han merket tiltakende plager med skuldra. Nå er han sliten etter en dag, og ofte også etter korte turer med personbil. Han tror det kan ha forbindelse med en skade i skuldra han kanskje kan ha pådratt seg for noen år tilbake da han drev med bilcross. Skaden ble ikke behandlet da. Jeg er redd for at han vil slite ut skuldra si, slik at han ikke kan fungere i den jobben han har nå, som han også trives godt i. Og han har også problemer med å sykemelde seg for å gi skuldra hvile i og med at det er et lite firma, og vanskelig å få andre til å kjøre "rutene" hans. Er dette grunnløs bekymring, eller bør han ta seg en tur til lege? Han vil at jeg skal massere han, oftest på venstre side hvor han har vondt, men jeg kvier meg litt for det fordi jeg har mistanke om at dette dreier seg om andre ting enn muskelstivhet. Hva kan dette være? Takknemlig for svar... Hilsen Marybaby 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28271-skuldersmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Til marybaby Det kan hende at kjæresten din "bare" har stiv muskulatur eller seneposebetennelse i skulderregion pga statisk jobbing, bæring, overbelastning etc. Imidlertid synes jeg han bør undersøkes videre av lege siden smertebildet kan tyde på en type ben, brusk eller kapselskade. Det kan ha sammenheng med tidligere rallycrosskjøring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28271-skuldersmerter/#findComment-114834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.