Gå til innhold

Tråkket på noe ekketl

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld skulle jeg hente noe bak spisebordet, og så ikke ned hvor jeg satte føttene (var barbeint).

Æsj! Tråkket i noe vått og ekkelt. Kikket ned. Og der lå en diiiiiger tjukk larve, nesten like tjukk som pekefingeren min, oglike lang som lillefingeren min. Og jeg hadde satt hælen min på bakdelen til larven. ÆSJ!!!!

Jeg er vanligvis ikke noe pinglete når det gjelder kryp - men dette var ekkelt! Så jeg hylte og æsjet og nesten brakk meg og løp ut og skylte foten ( i badebassenget til ungene).

Fikk jeg noe sympati fra ungene? NEI! De syntes så fryktelig synd på larven, som var blitt tråkket på av store meg.... Åtteåringen var nesten på gråten over at jeg kanksje hadde drept den.... Men den rørte nå litt på seg, så vi _flyttet_ den forsiktig ut fra stua og bort i hekken vår....

GRØSS!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1186780289' post='3655148]

Urk! Åsså i badebassenget til ungene - haha! :)

Ja....hadde tenkt å skru på utekrana og skylle foten, men så fant jeg ut at det gikk fortere å bruke badebassenget!

Skrevet

Ja....hadde tenkt å skru på utekrana og skylle foten, men så fant jeg ut at det gikk fortere å bruke badebassenget!

Vær spandabel med vask av basseng + nytt vann, da! :o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1186781048' post='3655159]

Vær spandabel med vask av basseng + nytt vann, da! :o)

Ja - det har punktert, så vi må tømme det i morgen. Men det var jo ikke mye gugg som kom på foten - det bare kjentes sånn ut.....

Hva lapper en badebasseng med tro? Sykkel-lapp? Jeg klarte faktisk også å ødelegge 6 åringens store fine rosa badering i dag. Det var så¨fullt i bagasjerommet da jeg lukket luka, at den ble klemt.... Pfffffffhhhhhh hørte jeg - og da jeg åpnet, var det en 2-3 cn stor rift i den :-(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du har min fulle sympati! Det der hørtes skikkelig ekkelt ut.

Men det forundrer meg ikke at barna dine hadde mer omsorg for larven enn for deg.

Niåringen min gråter fortsatt når han kommer til å tenke på en liten larve han kom til å mose i hjel da han var en 3-4 år...

Skrevet

Du har min fulle sympati! Det der hørtes skikkelig ekkelt ut.

Men det forundrer meg ikke at barna dine hadde mer omsorg for larven enn for deg.

Niåringen min gråter fortsatt når han kommer til å tenke på en liten larve han kom til å mose i hjel da han var en 3-4 år...

*ler oppgitt over barnas inderlige empati for små ekle kryp*

Skrevet

Ja - det har punktert, så vi må tømme det i morgen. Men det var jo ikke mye gugg som kom på foten - det bare kjentes sånn ut.....

Hva lapper en badebasseng med tro? Sykkel-lapp? Jeg klarte faktisk også å ødelegge 6 åringens store fine rosa badering i dag. Det var så¨fullt i bagasjerommet da jeg lukket luka, at den ble klemt.... Pfffffffhhhhhh hørte jeg - og da jeg åpnet, var det en 2-3 cn stor rift i den :-(

Lapping av basseng har jeg ingen erfaring med. Noen bekjente kjøpte basseng med stive tynne kanter, etter å ha punktert 4 oppblåsbare basseng. Kanskje det kunne være en idè?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1186781690' post='3655171]

Lapping av basseng har jeg ingen erfaring med. Noen bekjente kjøpte basseng med stive tynne kanter, etter å ha punktert 4 oppblåsbare basseng. Kanskje det kunne være en idè?

Vi har faktisk et sånt et, men det er så lite.... Men det har jo vart i 7 år!

Men det vi har nå, har vel vart i 3 sesonger, så det er jo ikke så galt! Har funnet hullene, så jeg må bare finne noe lurt å klistre på!

Skrevet

Jeg har med hell lappet badebasseng med en slik klistrelapp som jeg repararer regntøy med.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*ler oppgitt over barnas inderlige empati for små ekle kryp*

Ja, nå trenger vi bare å få dem til å overføre empatien på større, litt kosligere vesener. ;-)

Skrevet

Jeg har med hell lappet badebasseng med en slik klistrelapp som jeg repararer regntøy med.

Det var lurt!!! Det har jeg jo liggende :-) Tusen takk for flott tips! Skal prøves ut i morgen :-)

Skrevet

Ja, nå trenger vi bare å få dem til å overføre empatien på større, litt kosligere vesener. ;-)

Hvor i alle dager har du vært den siste tida? Hyggelig å se at en del av de gode, gamle vender tilbake:-)

Skrevet

Det var lurt!!! Det har jeg jo liggende :-) Tusen takk for flott tips! Skal prøves ut i morgen :-)

Håper det går bra :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvor i alle dager har du vært den siste tida? Hyggelig å se at en del av de gode, gamle vender tilbake:-)

Takk, hyggelig at jeg ikke har blitt glemt helt!

Jeg har oppholdt meg på andre forum. Først på Avkroken (der nesten alle er dolere), men de siste månedene på to andre forum.

Alle disse forumene har likt oppsett, så jeg trives med å kunne redigere innlegg og at folk bare har faste nick.

Skrevet

Har hørt at larver en veldig næringsrike og slankende.

Skrevet

Har hørt at larver en veldig næringsrike og slankende.

Buerkh! Det er det siste jeg kunne tenke meg å spise! Fysj!

Nå ble jeg kvalm....

Skrevet

Buerkh! Det er det siste jeg kunne tenke meg å spise! Fysj!

Nå ble jeg kvalm....

Sorry! ;-)

Hørte for mye på Georgs magiske medisin som liten.

Skrevet

Takk, hyggelig at jeg ikke har blitt glemt helt!

Jeg har oppholdt meg på andre forum. Først på Avkroken (der nesten alle er dolere), men de siste månedene på to andre forum.

Alle disse forumene har likt oppsett, så jeg trives med å kunne redigere innlegg og at folk bare har faste nick.

Jeg har også vært litt på avkroken, men jeg blir liksom ikke helt hekta. Det er en håndfull skjønne folk der som jeg elsker å lese alt om/av, men det er så mye jeg misliker der at jeg ikke orker å engasjere meg helt og fullt.

Det er hardt når det blir kjedelig på internett. Da blir man jo pressa til å bevege seg ut i RL. *skjelve* ;-)

Tar gjerne mot tips om andre interessante steder, ja, men du vil kanskje ikke dele dem sånn med halve Norge? :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har også vært litt på avkroken, men jeg blir liksom ikke helt hekta. Det er en håndfull skjønne folk der som jeg elsker å lese alt om/av, men det er så mye jeg misliker der at jeg ikke orker å engasjere meg helt og fullt.

Det er hardt når det blir kjedelig på internett. Da blir man jo pressa til å bevege seg ut i RL. *skjelve* ;-)

Tar gjerne mot tips om andre interessante steder, ja, men du vil kanskje ikke dele dem sånn med halve Norge? :-)

Nei, jeg vil ikke legge dem ut her. Men det ene stedet kan jeg tipse deg om. Siden du er på Avkroken kan jeg sende deg en PM med info. Men det blir nok ikke før i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...