Gå til innhold

Pustolosis palmoplantaris - amming og medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest malun

Jeg har lenge slitt med en lei variant av psoriasis, pustolosis palmoplantaris, som arter seg som vonde, væskende blemmer og sår på både hender og føtter.

Mens jeg gikk gravid, forsvant alle symptomer, men nå, 6 måneder etter fødselen, har det kommet tilbake med full styrke.

Jeg klarer nesten ikke å bruke hendene og ligger våken om natten fordi det klør og verker.

Fikk Apolar-krem av legen, men virkningen var liten. Ettersom jeg ammer, er det begrenset hva jeg kan bruke. Men jeg mister snart fatningen av dette.

Er det noen medisiner/kremer som er sterke nok, men som allikevel kan kombineres med amming?

Desperat hilsen

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dette vet jeg dessverre ikke nok om til å gi deg råd. Jeg tror man kan vurdere å benytte kortisonsalver selv om kvinnen er gravid hvis plagene er vesentlige.

Jeg foreslår at du kontakter legen din med spørsmål om det er aktuelt å henvise deg til en spesialist i hudsykdommer.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...