Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, igjen!

Jeg har et lite spørsmål til... For 2 dager siden brant jeg armen min på en lampe. Jeg kjølte det ned med isbiter i flere timer etterpå og har vel kanskje sluppet unna de verste smertene. Men jeg er ikke sikker på om jeg bør oppsøke lege eller om jeg kan bare la det lege seg selv:

Armen er fortsatt noe hoven rundt såret og man ser at jeg har brent bort det øverste hudlaget. (såret er ca.2x2 cm) Rundt er huden rød/hvit og irritert. Det verker ikke.

Jeg fikk et tips om å bruke isgele på det og føler at det har hjulpet noe. Er dette riktig? Hva kan jeg gjøre for at såret skal leges på beste måte? Bør jeg kontakte lege? Vil såret etterlate et stort arr?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28292-forbrenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dersom såret kun har ført til en overfladisk vannblemme som evt. har bristet og det ikke tilkommer noen infeksjon, er det mulig at du slipper arr.

I første omgang er det viktig å beskytte såret mot mikrober f.eks. ved å smøre på en bakteriehindrende krem. Brulidin er en slik krem og selges reseptfritt på apoteket. Det finnes alternativer og jeg foreslår at du kontakter legen din for en vurdering av såret og hva slags behandling det trenger.

Lykke til !

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28292-forbrenning/#findComment-115184
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...