lurer80 Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Kjaere Doktor! Jeg er en jente paa 20 aar, for oyeblikket i utlandet, som har et ganske "spesielt" spoersmaal angaaende blodpropp, og bruk av p-piller og narkotika... Jeg har i helgen vaert ute og brukt diverse speed, MDMA, GHB og Ketamin. Har hatt frysninger, skjelvinger og enkelte smerter ved pusting i hele dag(mandag). Men foerst og fremst har jeg faatt en plutselig nummenhet, som kommer og gaar, i begge hender, og i tillegg har den hoeyre foten min blitt konstant nummen, kald og litt blaalig i fargen fra kneet og ned. Jeg har for to maaneder siden, for foerste gang, begynt aa bruke mini pillen "Microlut" -legen mente det var mindre sjanse for blodpropp ved kun aa bruke levonstregen(?), og ikke oestrogen... (Det maa legges til at min mor paa 50 har hatt blodpropp to ganger, foerste gang etter bruk av p-pillen "Trionetta".) Og vi har begge endel "spider veins" i huden paa laarene. Blodtrykket mitt er foroevrig lavt... Men naa begynner jeg altsaa aa bli litt urolig; -er dette vaere symptomer paa begynnende blodpropp, eller kan det rett og slett vaere en ettervirkning etter inntak av Ketamin? (...jeg pleier aa konsumere endel av de ovennenvte narkotikatypene i helgene, men har aldri foer opplevd ettervirkninger som ligner dette...) Hadde satt stor pris paa, og haaper paa snarlig svar. Klemmer fra meg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28296-blodpropp-mini-pillen-og-narkotika/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Svar til Lurer80. De fenomèn du opplever nå har neppe noe med blodpropp å gjøre. Symptomene er for diffuse til det, og dine plager er mangeartet og affiserer mange regioner i kroppen din. Det eneste som kunne ha noe med din blodsirkulasjon å gjøre er din høyre fot, som snarest bør gjenvinne sin normale farve og bli varm igjen. Hvis det ikke skjer, bør du få en lege til å vurdere det omgående. Etter det du skriver står du dessverre i fare for å få komplikasjoner på et helt annet plan, og nok av alvorligere karakter, enn en propp til f.eks. en lunge. Dine symptomer er utvilsomt følge av en rekke effekter av den grøt av gifter du fikk i deg i løpet av siste helg. Jeg går ut fra at du egentlig er klar over det, men at du kanskje ikke helt klarer å vurdere hvor alvorlige skader du vil kunne påføre deg selv ved fortsatt inntak av de stoffene du anfører. Søk snarest hjelp for å løse dine stoff-problem. Det er mange instanser som står klar til å hjelpe deg, så sant motivasjonen din er tilstede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28296-blodpropp-mini-pillen-og-narkotika/#findComment-114649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.