Gå til innhold

Terapi ved bipolar lidelse/ NHD/andre

Anbefalte innlegg

Fine1365379966

Hvilken terapeut vil du anbefale ved bipolar lidelse, psykolog eller psykiater?

Vet psykologer nok/like mye om denne sykdommen?

Jeg vet at en psykiater må ta seg av det medisinske. Er det andre grunner til å bruke en psykiater?

Da jeg var innlagt og fikk diagnosen Bipolar lidelse, ville jeg helst snakke med en psykiater. Jeg opplevde at hans fagkunnskap og erfaring var viktig for meg.

Nå er jeg hjemme igjen, har begynt på jobb og har nå kontakt med psykologen jeg hadde før og som jeg liker og er trygg på.

Han foreslår at han trekker seg ut og at jeg bare går til den psykiateren han samarbeider med.

Jeg er usikker, er så redd for at det ikke skal gå bra med en ny behandler.

Jeg er bra nå fordi jeg går på Litium.

Men jeg er nok sliten, av og til motløs og utrygg etter ti-år med langvarige depresjoner.

Hvordan /hvilke tema i terapien kan hjelpe på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28300-terapi-ved-bipolar-lidelse-nhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine1365379966

Kan du svare på dette?

Jeg ber deg også om å svare på froskens innlegg "Litium og kramper".

Hva mener du om utsagnet at ingen burde ha Litium-verdier over 0,6?

Jeg får ikke komme til psykiater før etter midten av juli.

Derfor ber jeg om svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Alle bipolare burde gå hos en psykiater der dette er mulig. Bare psykiateren har den "totalkompetanse" som er nødvendig.

Å spitte opp på forskjellige behandlere kan også være et godt alternativ, men etter min mening klart dårligere enn å ha kompetansen samlet hos en person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...