Gå til innhold

Hemmoroider under svangerskap


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg er i slutten av mitt andre svangerskap, og har fått det jeg antar er hemmoroider. Det er ikke vondt og jeg har ikke hatt noen blødninger, men har fått noen "utvekster" rundt endetarmsåpningen. Brukte salven "alcos-anal" i ca 5 uker, uten at jeg merket noen bedring. Har ikke tatt opp dette med lege/jordmor, da jeg finner det litt ubehagelig. Jeg har aldri hatt slike plager før, heller ikke i mitt første svangerskap, men etter min første fødsel (for tre og et halvt år siden) kunne det kjennes som endetarmsåpningen hadde blitt "sprengt" ut litt, uten at dette har vært til noen plage. Det er nå kun to uker igjen til termin, og jeg har blitt litt bekymret for om det er noen fare for at desse utvekstene kanskje kan sprekke under fødselen? Kan det forsvinne av seg selv, eller må det uansett behandles videre av lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hemoroider er veldig vanlig under graviditeten og de går ofte tilbake etterpå av seg selv. Alcos-anal er for å lindre evt. sårhet, salven får dem ikke til å forsvinne, så hvis du ikke har plager, behøver du ikke bruke den. Det er ikke risiko ved fødselen, og som sagt vil de ofte forsvinne etterpå. Lykke til med nedkomsten. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...