Gå til innhold

Overformynderiet


episenter

Anbefalte innlegg

Ble noe indisponert i livet mitt da jeg gikk på medisin jeg ikke tålte, for en lidelse som det viser seg jeg ikke har. Mistet kortidsminne etc mens medisinert. Etter å ha kommet til sans og samling, får jeg brev fra Overformynderiet, og havnet under vergemål § 90 a. Au! Der gikk bankkort, nettbank med mer! Kjekt når en driver næring! Har ingen kredittanmerkninger. Aner noen hvordan en kommer seg løs fra slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville skaffet en friskmelding/legeerklæring og sendt til Overformynderiet og be om at de vurderer saken på nytt.

Varm takk for svar. Fastlegen friskmeldte meg. Gudsje takk og lov har jeg en samlet familie i ryggen, og de er rasende over den behandling psykiatrien har tillatt seg, og siden jeg havnet under Overformynderiet og ble State Property, reagerte familien samlet, og mine verdier ble sikret over natta. Takk for tips om lovforslag. Min familie vil hjelpe meg med å ta saken min til pasientskadeerstatningsnemda. Grovt er et for vakkert ord til å forklare hva jeg har vært utsatt for. Vergemål til et åndsfriskt menneske var prikken over I-en! For nå se hvordan dette overkontoret reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Varm takk for svar. Fastlegen friskmeldte meg. Gudsje takk og lov har jeg en samlet familie i ryggen, og de er rasende over den behandling psykiatrien har tillatt seg, og siden jeg havnet under Overformynderiet og ble State Property, reagerte familien samlet, og mine verdier ble sikret over natta. Takk for tips om lovforslag. Min familie vil hjelpe meg med å ta saken min til pasientskadeerstatningsnemda. Grovt er et for vakkert ord til å forklare hva jeg har vært utsatt for. Vergemål til et åndsfriskt menneske var prikken over I-en! For nå se hvordan dette overkontoret reagerer.

Vergemålsloven § 90f. Fikk fribrevet i forrige uke! Endelig fri! Og nå får jeg gjort rein leiligheten, og begynner å leve på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ville skaffet en friskmelding/legeerklæring og sendt til Overformynderiet og be om at de vurderer saken på nytt.

Stor takk til min gulle gode fastlege, min tidligere arbeidsgiver fra psykiatrien i bydelen, min nye advokat og 38 andre vitner. Ble løslatt fra vergemålet 24 august § 90f og først i dag har jeg fått mine kort og nettbank. Jeg lover den Høye Herre der oppe og han i kjelleren at jeg aldri mer skal miste mine sivile rettigheter som selvstendig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest :o) til deg

Stor takk til min gulle gode fastlege, min tidligere arbeidsgiver fra psykiatrien i bydelen, min nye advokat og 38 andre vitner. Ble løslatt fra vergemålet 24 august § 90f og først i dag har jeg fått mine kort og nettbank. Jeg lover den Høye Herre der oppe og han i kjelleren at jeg aldri mer skal miste mine sivile rettigheter som selvstendig person.

Da må du få et :o) fra meg. Gratulerer får jeg si, under tvil. Det skulle jo være en selvfølge. Håper du klarer å se fremover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor takk til min gulle gode fastlege, min tidligere arbeidsgiver fra psykiatrien i bydelen, min nye advokat og 38 andre vitner. Ble løslatt fra vergemålet 24 august § 90f og først i dag har jeg fått mine kort og nettbank. Jeg lover den Høye Herre der oppe og han i kjelleren at jeg aldri mer skal miste mine sivile rettigheter som selvstendig person.

Du måtte vel ikke ha 38 vitner, eller? Holdt vel med en legeerklæring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte vel ikke ha 38 vitner, eller? Holdt vel med en legeerklæring?

Det hjalp å ha folk som kjente meg fra arbeidsforhold i ryggen samt legeerklæring. Da jeg prøvde å komme fri i juni ble jeg truet med Vergemålsretten, og i tilfelle dette skaffet jeg vitner og det ble full jobb med dette i sommer. Jeg sendte over flere arbeidsattester samt et brev jeg skrev og legeerklæring. 4 dager etter ble jeg fri. Mulig det bare hadde holdt med legeerklæringen. En advokat hjalp meg og ringte dette kontoret i forkant. I går fikk jeg nettbank og kortene mine så nå har jeg alle mine sivile rettigheter tilbake. Jeg har fra nå til altid mistet tilliten til helsevesenet, og går aldri mer til lege alene. Frihet vet en ikke hva er før en har mistet den, og fått den tilbake som en dyrebar presang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du få et :o) fra meg. Gratulerer får jeg si, under tvil. Det skulle jo være en selvfølge. Håper du klarer å se fremover nå.

Jeg har ikke noe valg. Fortsetter med brukthandelen og kunsten, og skal på markedet i slutten av måneden, og så har jeg fått 14 bestillinger. Flere av kundekretsen stilte opp for meg, og et par leverandører gav meg god kreditt, for jeg var åpen hele veien og sa ting som de var. Derfor overlevde firmaet da kundene mine gav meg oppgjør i cash slik at vergen ikke fikk kontroll på inntekten min, og jeg kom meg til og med på en etterlengtet ferie, så nå har jeg vært i Bjørneparken i Flåå og på Langedrag. fargene i fjellet var nydelige, og nå har jeg begynt å forberede julehandel. Livet går videre og jeg nyter det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...