Gå til innhold

psykoterapeuten min er en stabukk - NHD andre

Anbefalte innlegg

Gjest sonja

Hei igjen alle sammen!

Lenge siden jeg har vært innom, men jeg har hatt det veldig travelt.

Jeg har stadig vekk diskusjoner med psykoterapeuten min om medisinene jeg går på er noen vits å bruke i det hele tatt. Jeg bruker nå 225 mg efexor, og synes de fungerer ganske bra for meg. Depresjonen er borte, angsten sterkt redusert, men jeg sliter tidvis med søvnmangel, sov 2 timer i natt. Jeg synes absolutt at medisinene hjelper, jeg ser ikke rødt lenger når jeg blir sint, raser ikke mot barna. Men, når jeg ikke sover mer en 2-3 timer blir jeg ganske irritabel likevel, men det kan ikke sammenlignes med tidligere da jeg ville hive barna i veggen. Hvordan skal jeg få psykoterapeuten til å forstå at jeg føler medisinene hjelper? Han mener jeg bør slutte med dem!!

Et annet problem er det seksuelle, synes ikke jeg tenner like fort som før, men som singel er det ikke noe jeg trenger å bekymre meg for så ofte. Kanskje det hadde blitt bedre hvis jeg trappet ned til i underkant av 200mg???

Jeg gikk til psykiater da jeg fikk efexor og da følte jeg en mye mer støttende holdning. Tror jeg slutter snart hvis jeg ikke blir trodd på at medisinene hjelper.

happy but dizzy

Fortsetter under...

Gjest Nosferatu

Du kan jo prøve å trappe ned.... hvis du blir dårlig igjen burde stabukken blitt mindre sta :-)

Psykiatere er typisk mer glad i medisinbruk enn psykologer. Spesielt gjelder det behandlere som er påvirket av den USA`ske tradisjon.

Så vidt jeg vet så kan ikke psykologer foreskrive medikamenter. De utfører kun samtaleterapi etc.

Mens psykiateren er utdannet lege og har psykologi utdanning ved siden av.

Mvh.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du får bare stå på ditt. Det er i tråd med alle anbefalinger at du skal bruke AD leeeeenge.

Når du i tillegg er fornøyd med virkningen, må du kunne bestemme dette.

Ikke la psykologen forkludre dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...