Gå til innhold

Fortelle nyheten...


Sofline

Anbefalte innlegg

Takk! :-)

Jeg håper jo det går bedre enn fryktet. Kanskje jeg skal si det med en kjempehyggelig nyhet. Så tør de kanksje ikke si mer hvis de ellers ville gjort det. :-)

Ja, jeg synes det er en god idé å si det som den hyggelige nyheten det jo er! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis moren din har en datter på 23, bør hun innse at hun kan "risikere" å bli bestemor, uansett hvordan hun føler seg.

Hvis dere virker usikre og skrekkslagne, kan det fyre oppunder familiens evt. umiddelbare skepsis. Så det er nok lurt at der virker veldig fornøyde og forventningsfulle.

Du vil uansett aldri kunne gjøre alle til lags. Folk får høre at de får barn for tidlig, for sent, de får for mange, for få, eller det er noe feil med aldersforskjellen. Og bare vent til babyen er der - den sover / spiser / vokser / skriker for mye eller for lite avhengig av hvem du snakker med. Da gjelder det at dere er såpass sikre og trygge at dere kan jatte med dem og tenke ditt.

Lykke til!

''Du vil uansett aldri kunne gjøre alle til lags.''

Så sant så sant!! :-)

''Da gjelder det at dere er såpass sikre og trygge at dere kan jatte med dem og tenke ditt.''

Jeg husker jeg leste et tips her inne en gang om hva man kunne si når noen kom med en eller annen kommentar om at babyen sover/skriker/spiser osv for mye/for lite, sammenlignet med en eller annens baby:

"Ja, men så må du jo huske på at jeg har krøller, da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Da jeg var gravid, var jeg veldig ung, mamma hadde barnehagebarn selv, pappa 2 småskolebarn. Jeg var midt i utdannelse, vi hadde en knøttliten leilighet, ikke så veldig god økonomi.

Jeg sa det rett ut jeg, lot sjokket få senke seg litt. Mamma slet litt med tanken på og bli bestemor.

Etter en stund hadde de vent seg til tanken. I dag er han øyenstenen til de alle sammen ;o)

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du bare skal fortelle det rett ut. At den vordende mormoren selv har små barn betyr jo ikke at du skal vente i alle evighet med å få dine egne :)

At du er 23 år er jo flott. Du er midt i smørøyet for når man biologisk bør få barn.

Hvis noen skulle ønske å være negativ, så blås i dem! Dette er noe kjempekoselig som både du og samboeren er kjempeglade for - det er det viktigste :)

Ja, du har jo rett i at jeg bare bør blåse i dem som reagerer negativt. Men jeg går og gruer meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes det er en god idé å si det som den hyggelige nyheten det jo er! :-)

Jeg skal prøve å legge bekymringen for negative svar bak meg før jeg sier det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1187609649' post='3659932]

Da jeg var gravid, var jeg veldig ung, mamma hadde barnehagebarn selv, pappa 2 småskolebarn. Jeg var midt i utdannelse, vi hadde en knøttliten leilighet, ikke så veldig god økonomi.

Jeg sa det rett ut jeg, lot sjokket få senke seg litt. Mamma slet litt med tanken på og bli bestemor.

Etter en stund hadde de vent seg til tanken. I dag er han øyenstenen til de alle sammen ;o)

Lykke til :o)

Takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo rett i at jeg bare bør blåse i dem som reagerer negativt. Men jeg går og gruer meg her.

Kan forstå det. Sannsynligvis gruer du deg for ingenting :)

Det er jo gjerne slik at nesten alle bekymringer er grunnløse.

Og viser det seg at du har grunn til å grue deg, så kan du jo glede deg over at det er overstått når du har sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...