Gå til innhold

Pergotime


Gjest habbi

Anbefalte innlegg

Hei :-) meg og min samboer har prøvd å bli gravide i en lengre periode nå. Gynekologen min sa jeg ikke hadde eggløsning og fikk derfor resept på 100mg pergotime. Han sa jeg skulle ta de fra 5-10 mens dag, og deretter ha samleie fra dag 14. Det som er at jeg og min samboer begynnte å ha samleie fra dag 12 og frem til 15. Jeg venter mens ons 23.08.07 hvis jeg ikke har blitt gravid da. Jeg begynnte å få ekstremt med luft i magen og ekstremt vonde brystvorter 2 uker før forventet mens. Er dette normalt?? Føler det er litt for tidlig å ta test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen grunn til å ta en test før eventuelt mensen ikke kommer til ventet tid. Du kan uansett ikke stole på resultatet før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å ta en test før eventuelt mensen ikke kommer til ventet tid. Du kan uansett ikke stole på resultatet før da.

Jeg sier meg enig med Sofline her. Jeg har selv gått på pergo og blitt lurt av at bivirkningene dukket opp i form av symptomer like før jeg ventet mens...Jeg var bombesikker på at jeg var gravid, men neida - jeg ble bare oppblåst, fikk vonde bryster, ble kvalm og hele den bøtteballetten - UTEN å være gravid. Jommen sa jeg pergo, altså! Nå er jeg på min andre runde, og denne gang skal jommen ikke pergo lure meg. Jeg nekter nå å tro noe som helst før mensen evt ikke dukker opp...

Forøvrig ville jeg hatt sex lenger enn til dag 15 - for du vet vel at Pergo kan forskyve Eggløsningen? jeg pleier få eggløsning dag 14, men med pergo fikk jeg den forskøvet til dag 17. (Og til alle som lurer på hvorfor jeg får pergo med egen eggløsning, svaret er: Ustabil syklus, ikke alltid eggløsning osv)

Lykke til, trådstarter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med Sofline her. Jeg har selv gått på pergo og blitt lurt av at bivirkningene dukket opp i form av symptomer like før jeg ventet mens...Jeg var bombesikker på at jeg var gravid, men neida - jeg ble bare oppblåst, fikk vonde bryster, ble kvalm og hele den bøtteballetten - UTEN å være gravid. Jommen sa jeg pergo, altså! Nå er jeg på min andre runde, og denne gang skal jommen ikke pergo lure meg. Jeg nekter nå å tro noe som helst før mensen evt ikke dukker opp...

Forøvrig ville jeg hatt sex lenger enn til dag 15 - for du vet vel at Pergo kan forskyve Eggløsningen? jeg pleier få eggløsning dag 14, men med pergo fikk jeg den forskøvet til dag 17. (Og til alle som lurer på hvorfor jeg får pergo med egen eggløsning, svaret er: Ustabil syklus, ikke alltid eggløsning osv)

Lykke til, trådstarter! :)

Jaja nå var det gjort :-) Har greid å bli gravid på min første pergokur.. Mai barn ventes :-) Svak strek på alle 3 tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja nå var det gjort :-) Har greid å bli gravid på min første pergokur.. Mai barn ventes :-) Svak strek på alle 3 tester.

Gratulerer! :) det var hyggelig :) Er mange det klaffer for på første forsøk, lucky you!

Kan jeg spør om du merket noe spes rundt ikm (slik som jeg, som fikk tusen symptomer) eller testet du fordi mensen ikke kom?

Nå er det bare å glede seg til ett, to eller tre mai-barn ;) hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) det var hyggelig :) Er mange det klaffer for på første forsøk, lucky you!

Kan jeg spør om du merket noe spes rundt ikm (slik som jeg, som fikk tusen symptomer) eller testet du fordi mensen ikke kom?

Nå er det bare å glede seg til ett, to eller tre mai-barn ;) hehe....

Tok faktisk testen 2 dager før ikm. Hadde masse luft i magen i tillegg til ømme brystvorter. Lykke til, til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...