Gå til innhold

Deprimert under svangerkskap


Gjest Roselin

Anbefalte innlegg

Gjest Roselin

Jeg er 20 år og er 3 måned i svangerskap. Etter som jeg ikke visste om jeg skulle beholde barnet eller ta abort med mye frem å tilbake å krangling med Barnefaren, anbefale fastlegen meg til å sykemelde meg en tid, til å tenke å få orden på tankene. Da jeg hadde vært sykemeldt i 3 månder , ble jeg oppsagt under sykemelding. Problemene bare humper seg opp, å jeg vett ikke lenger hvordan jeg skal takle hele situasjonen. Jeg har i det siste vært veldig deprimert og gleder meg ikke i det hele over å få et barn. Han som er barnefar ønsker ikke kontakt med barnet eller meg lenger. Jeg står uten jobb og inntekt, føler ikke jeg har nok energi til å stå opp om morningen en gang. Er dette vanlig svangerskaps deprisjoner? Hva foreslår du at jeg gjør? Jeg har blitt henvist til psykolog,men det er lang ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Føler virkelig med deg. Å si noen opp under sykemelding, er høyst ufint! Trodde ikke det var lovlig en gang. Skjønner du er fortvilt nå når du står uten jobben din, penger, barn i magen som kommende far avviser. Siden du ble sykmeldt i et arbeidsforhold og er syk ennå, råder jeg deg til å gjøre følgende:

- saml sykmeldingene for hele perioden siden arbeidsgiver sa deg

- fyll ut siden "krav om sykepenger" på sykmeldingene

- send alt dette til ditt trygdekontor (nå NAV)

Mulig det kan ta litt tid før de fatter vedtak e.l./setter seg inn i regelverk for slike mer sjeldne saker. Men de SKAL dekke sykepenger for deg.

Det å stå uten inntekt er den depresjonstriggeren. Så kanskje kan det hjelpe litt på å bare vite hva du kan gjøre så du slipper å bekymre deg ennå sykere over økonomien.

Syns ikke dette høres ut som en "ren" svangerskapssituasjon. Virker som det er flere andre omstendigheter her som har utløst en stor depressiv reaksjon hos deg.

Har også funnet frem en link til deg med oversikt over behandlere rundt om i landet som trolig kan ha ledige plasser

http://www.gruppenytt.no/Terapeutliste_mai2007.htm

Dette er gruppeterapi.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...