Gå til innhold

Tilretteleggelse på jobben

Anbefalte innlegg

Gjest @nonym denne g@ng
Skrevet

Jeg jobber annenhver uke skift. Dag/kveld. Men nå etter skolestart

ser jeg at dette blir værre for meg. Jeg får ikke til å arbeide skift den

ene uka lenger.

Hvilke krav har jeg for tilretteleggelse på jobben? Kan jeg kreve å få

jobbe _kun_ dagskift?

Noen som har peiling på den slag?

Gjest Skjønner ingen ting jeg
Skrevet

Hvorfor skal nå dette være arbeidsgivers problem?

Skrevet

Tviler på at du kan kreve noe som helst når det er snakk om skolegang.

Skrevet

Med mindre utdannelsen er planlagt i samarbeid med arbeidsgiveren din, har vedkommende ikke noen plikt til å tilrettelegge skiftene for deg. Men det går jo alltids an å appellere til godviljen.

Gjest @nonym denne g@ang
Skrevet

Hvorfor skal nå dette være arbeidsgivers problem?

Uttrykte meg litt feil kanskje, men det er altså barnet som begynnte på skole i dag.

1.klasse i dag.

Problemet er at jeg ikke finner barnevakt den uka jeg må jobbe kveld. Og siden jeg er

alene kan ikke barnet være hjemme alene fra 15.00-00.00 annenhver uke.

Skrevet

Du kan nok ikke kreve å få andre arbeidstidet - det kommer an på hva som står i arbeidskontrakten din, hvis det der er satt opp fast arbeidstid, så er du temmelig låst - men selvfølgelig hender det at en del arbeidsgivere er behjelpelige med å få dette til å gå opp... Jeg hadde i hvert fall tatt meg bryet med å spørre...

Lykke til:-)

Skrevet

Uttrykte meg litt feil kanskje, men det er altså barnet som begynnte på skole i dag.

1.klasse i dag.

Problemet er at jeg ikke finner barnevakt den uka jeg må jobbe kveld. Og siden jeg er

alene kan ikke barnet være hjemme alene fra 15.00-00.00 annenhver uke.

Finne deg en ny jobb med bedre arbeidsid?

Skrevet

Du har rett til å få tilrettelagt arbeidet når du har ansvaret for små barn, hvis det ikke er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Hør med arbeidsgiver hva som kan gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...