Gjest @nonym denne g@ng Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Jeg jobber annenhver uke skift. Dag/kveld. Men nå etter skolestart ser jeg at dette blir værre for meg. Jeg får ikke til å arbeide skift den ene uka lenger. Hvilke krav har jeg for tilretteleggelse på jobben? Kan jeg kreve å få jobbe _kun_ dagskift? Noen som har peiling på den slag? 0 Siter
Gjest Skjønner ingen ting jeg Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Hvorfor skal nå dette være arbeidsgivers problem? 0 Siter
tonie Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Tviler på at du kan kreve noe som helst når det er snakk om skolegang. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Med mindre utdannelsen er planlagt i samarbeid med arbeidsgiveren din, har vedkommende ikke noen plikt til å tilrettelegge skiftene for deg. Men det går jo alltids an å appellere til godviljen. 0 Siter
Gjest @nonym denne g@ang Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Hvorfor skal nå dette være arbeidsgivers problem? Uttrykte meg litt feil kanskje, men det er altså barnet som begynnte på skole i dag. 1.klasse i dag. Problemet er at jeg ikke finner barnevakt den uka jeg må jobbe kveld. Og siden jeg er alene kan ikke barnet være hjemme alene fra 15.00-00.00 annenhver uke. 0 Siter
Bookworm Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Du kan nok ikke kreve å få andre arbeidstidet - det kommer an på hva som står i arbeidskontrakten din, hvis det der er satt opp fast arbeidstid, så er du temmelig låst - men selvfølgelig hender det at en del arbeidsgivere er behjelpelige med å få dette til å gå opp... Jeg hadde i hvert fall tatt meg bryet med å spørre... Lykke til:-) 0 Siter
Shadow 650 Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Uttrykte meg litt feil kanskje, men det er altså barnet som begynnte på skole i dag. 1.klasse i dag. Problemet er at jeg ikke finner barnevakt den uka jeg må jobbe kveld. Og siden jeg er alene kan ikke barnet være hjemme alene fra 15.00-00.00 annenhver uke. Finne deg en ny jobb med bedre arbeidsid? 0 Siter
Mirabell Skrevet 21. august 2007 Skrevet 21. august 2007 Du har rett til å få tilrettelagt arbeidet når du har ansvaret for små barn, hvis det ikke er til vesentlig ulempe for arbeidsgiver. Hør med arbeidsgiver hva som kan gjøres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.