Gå til innhold

sydenferie med barn


dete

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på to ukers tur til Malaga i Spania.

Hvordan kan jeg hindre diare eller forstoppelse. Jeg vet alle forhåndsregler med vann, hygiene osv. men sist jeg var i Spania brukte jeg en ting for forstoppelse og en annen ting for diare (tabletter). Hva annbefaler du? Hva med mine to barn på 1 og 5 år. Kan de få tabletter som motvirker dette? Burde jeg ta med mat på glass fra Norge til 1 åringen?

Håper på svar!

Vi vil nødig bli syke når vi endelig har ferie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Det er ikke så vanlig med forstoppelse som diare.Beste rådet er rikelig med drikke spesiellt hvis det er varmt.Man mister da mye væske fra kroppsoverflaten og munnen/nesen og kroppen vil da spare vann der den kan bl a fra avføringen.Når det gjelder diare er dette det vanligste reisemedisinske problem.Vær nøye med mat og drikke,kun flaskevann etc.Man kan vaksinere seg med Dukoral,en drikke vaksine med en viss effekt mot turistdiare.Det kan være et valg som er ok og ta med glass til minstemann.Helt trygg kan man imidlertid aldri bli.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er en fam. med tre barn (nå 3,6,8 år) som også skal til Spania i sommer og som har reist til syden med små barn hvert år siden de var helt små. Vi tar alltid Ido Form (apotek) som er tarmregulerende. For de som ikke klarer å svelge kapslene hele, har jeg oppløst dem i drikke til de minste barna. Vi starter et par dager før vi reiser og tar tablettene til frokost under hele ferien. Ingen av oss har fått ferien ødelagt av diaré e.l. Vår eldste sønn har innimellom fått litt løsere mage enn vanlig, og da har han tatt noen ekstra tabletter til det har regulert seg igjen (følg bruksanvisning). God ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...