Gå til innhold

forespeilet pris og så ble det dobbelt så dyrt!


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Vi har hatt elektriker som har lagt inn strøm i vår hytte.

Ble forespeilet en pris mellom 4 og 6 tusen.

Nå kom regninga og prisen ble 13500!! Kan vi gjøre noe med dette eller er det bare å betale og svelge dette fortest mulig og heller kose oss med at hytta endelig er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde definitivt gitt beskjed når han så han kom til å overskride sin egen prisantydning med det dobbelte. Jeg ville bedt om en oversikt over hva som har gjort jobben dobbelt så dyr. Tror du gjør smart i å sjekke opp lover og regler rundt håndverkerarbeid og prisoverslag. Så sant det er hvit jobb da :) Men uten at jeg vet hva jobben innebærer så syntes jeg det hørtes ut som en rimelig pris. Jeg betalte 5000,- for å få trekt noen ledninger og satt opp noen lamper og kontakter på kjøkkenet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ting du må tenke over før du evnt klager:

Var det en prisantydning eller et pristilbud for en bestemt jobb du fikk? Forandret dere mening om noe underveis? Dukket det opp uventede problemer? Og ikke minst, var prisen dere hadde fått inkludert moms?

Det er mange feller å gå i når man prøver å beregne hvor mye noe koster. Jeg snakker av erfaring...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nettsiden til Forbrukerrådet. Jeg mener at det står noe om slike situasjoner der. Se under Tjenester eller Håndtverkere eller noe sånt. Det går også an å ringe Forbrukerrådet og få vite hvordan reglene gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk dere prisen skriftlig?

Når en får et anbud så er det vanlig at de gir beskjed dersom prisen viser seg å bli en viss prosentandel større enn det som man ble forespeilet. Tror det er under 15 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Sleng den elektrikkeren over til meg! Syntes det hørtes billig ut jeg, men vet jo ikke hvor mye som er gjort da.

Vi skal legge nye kabler og kontakter på et lite rom og venter at det kommer på ca 2500-3000.

Men, så til spørsmålet ditt, ville ha reagert når prisen ble dobbel ja, men vet ikke hva som gjelder hvis du ikke har det skriftlig.

Beregnet han seg 4-6 tusen for jobben og så kom matrialer i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med foreldrene mine nylig. Du er vel ikke moren min...? :-)

Så vidt jeg vet så har jeg bare en sønn og ingen døtre, det skulle ikke være så vanskelig å holde styr på det heller når jeg ikke er mann. hehe ;)

Egentlig så tror jeg vi er jevngamle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng den elektrikkeren over til meg! Syntes det hørtes billig ut jeg, men vet jo ikke hvor mye som er gjort da.

Vi skal legge nye kabler og kontakter på et lite rom og venter at det kommer på ca 2500-3000.

Men, så til spørsmålet ditt, ville ha reagert når prisen ble dobbel ja, men vet ikke hva som gjelder hvis du ikke har det skriftlig.

Beregnet han seg 4-6 tusen for jobben og så kom matrialer i tillegg...

Tror han beregnet fullt oppgjør til 4-6 tusen ja.

Han var veldig usikker la han til, men jeg synes han tok grundig feil når det ble over dobbelt så dyrt.

Vi har fått "prutet" ned til 11 nå da- litt bede det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere prisen skriftlig?

Når en får et anbud så er det vanlig at de gir beskjed dersom prisen viser seg å bli en viss prosentandel større enn det som man ble forespeilet. Tror det er under 15 %.

Ingenting skriftlig bare en ca pris.

Har fått "prutet" ned til 11 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nettsiden til Forbrukerrådet. Jeg mener at det står noe om slike situasjoner der. Se under Tjenester eller Håndtverkere eller noe sånt. Det går også an å ringe Forbrukerrådet og få vite hvordan reglene gjelder.

Takk for svar!

Vi har fått ned prisen til 11 nå, så vi orker ikke gjøre mer utav dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ting du må tenke over før du evnt klager:

Var det en prisantydning eller et pristilbud for en bestemt jobb du fikk? Forandret dere mening om noe underveis? Dukket det opp uventede problemer? Og ikke minst, var prisen dere hadde fått inkludert moms?

Det er mange feller å gå i når man prøver å beregne hvor mye noe koster. Jeg snakker av erfaring...."

Vi fikk bare muntlig ca pris på sparket.

Han var usikker sa han.

Vet ikke om han regnet med moms.

Har fått ned prise til 11 tusen nå så nå gjør vi ikke mer med dette.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde definitivt gitt beskjed når han så han kom til å overskride sin egen prisantydning med det dobbelte. Jeg ville bedt om en oversikt over hva som har gjort jobben dobbelt så dyr. Tror du gjør smart i å sjekke opp lover og regler rundt håndverkerarbeid og prisoverslag. Så sant det er hvit jobb da :) Men uten at jeg vet hva jobben innebærer så syntes jeg det hørtes ut som en rimelig pris. Jeg betalte 5000,- for å få trekt noen ledninger og satt opp noen lamper og kontakter på kjøkkenet mitt.

Takk for svar!

Vi har fått ned prisen til 11 tusen å velger å ikke gjøre noe mer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å klag. Det er merkelig at eletrikeren ikke gav beskjed om det ble dyrere enn forespeilet, jøss.

Har fått ned prisen til 11 nå så vi stopper der, orker ikke ta opp noen kamp denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at saken er ute av verden nå, men svarer likevel.

Få alltid skriftlig pristilbud. De kan ikke ta mer enn maks 10% ekstra enn dette. Unntaket er dersom dere endrer på hva dere ønsker eller det dukker opp ting som ingen kunne forutse. Dere skal også ha beskjed umiddelbart dersom det viser seg at det blir mer enn 10% dyrere.

Problemet deres er at dere ikke hadde noe skriftlig. Da har dere lite å klage på. Men jeg må si at en pris på 4-6 tusen for å legge inn strøm i en hytte hørtes veldig billig ut. Kanskje en lurepris for å få oppdraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...