Gå til innhold

Noen som har lest noe av Anne B. Ragde?


lambi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Jeg har lest både berlinerpoplene, eremittkrepsen og ligge i grønne enger.

Veldig bra alle de tre bøkene. Ville nok ha lest de i rekkefølge var jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du _må_ lese Berlinerpoplene først ellers skjønner du nok lite av Eremittkrepsene. :o) Og så avslutte med "Ligge i grønne enger" som kom nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de andres forslag. Les dem i rekkefølge! Jeg har riktignok ikke rukket å lese "Ligge i grønne enger" ennå, men det skal jeg!

Har ellers lest "Arsenikktårnet" og et par andre av henne. Arsenikktårnet var veldig bra - kan anbefales!!!! Men den har ingenting med trilogien over å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de andres forslag. Les dem i rekkefølge! Jeg har riktignok ikke rukket å lese "Ligge i grønne enger" ennå, men det skal jeg!

Har ellers lest "Arsenikktårnet" og et par andre av henne. Arsenikktårnet var veldig bra - kan anbefales!!!! Men den har ingenting med trilogien over å gjøre.

Tusen takk for svar - da gleder jeg meg til å begynne på bøkene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du _må_ lese Berlinerpoplene først ellers skjønner du nok lite av Eremittkrepsene. :o) Og så avslutte med "Ligge i grønne enger" som kom nylig.

Tusen takk for svar - da har jeg allerede bestilt Berlinerpoplene på biblioteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest både berlinerpoplene, eremittkrepsen og ligge i grønne enger.

Veldig bra alle de tre bøkene. Ville nok ha lest de i rekkefølge var jeg deg.

Takk for svar - da har jeg allerede bestilt første bok på biblioteket, gleder meg til å begynne å lese;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør lese bøkene i rekkefølge. Berlinerpoplene kommer først. Veldig god bok!

Tusen takk for svar - da har jeg allerede bestilt Berlinerpoplene på biblioteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar - da har jeg allerede bestilt Berlinerpoplene på biblioteket:)

Skitt og,jeg har nett kjøpt eremittkrepsene og lest halve boka,virker ok den,men nå føler jeg at jeg virkelig har gått glpp av noe vesentlig.

Hva sier dere? Skal jeg stoppe å lese og kjøpe den andre først eller?

FAAN og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt og,jeg har nett kjøpt eremittkrepsene og lest halve boka,virker ok den,men nå føler jeg at jeg virkelig har gått glpp av noe vesentlig.

Hva sier dere? Skal jeg stoppe å lese og kjøpe den andre først eller?

FAAN og

Jeg ville nok lest dem i rekkefølge, ja. Spesielt slutten av første bok er litt vesentlig for å få med seg alt i de to neste. Dessuten er det jo en stor fordel å lese historien kronologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt og,jeg har nett kjøpt eremittkrepsene og lest halve boka,virker ok den,men nå føler jeg at jeg virkelig har gått glpp av noe vesentlig.

Hva sier dere? Skal jeg stoppe å lese og kjøpe den andre først eller?

FAAN og

Ja - stopp!!!!

Vent med resten, så leser du Berlinerpoplene først, og så tar du eremitten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig!

Eg kom akkurat hjem fra nabofruen, som "pakket på meg" Berlinerpoplene. Gleder meg til ungene er lagt i kveld, for nå ble eg sikkelig nysgjerrig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hvem har IKKE lest noe av Anne B. Ragde? ;)

Har lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, og skal nok også lese den siste i serien, selv om jeg frykter at kvaliteten synker etterhvert. Med andre ord synes jeg den første var best, men ville uansett lest dem i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har IKKE lest noe av Anne B. Ragde? ;)

Har lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, og skal nok også lese den siste i serien, selv om jeg frykter at kvaliteten synker etterhvert. Med andre ord synes jeg den første var best, men ville uansett lest dem i riktig rekkefølge.

Jeg! (har ikke lest noe av Ragde...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - stopp!!!!

Vent med resten, så leser du Berlinerpoplene først, og så tar du eremitten!

oki jeg stopper idag og kjøper den andre først,kjedelig men sånn blir det,tror jeg drar nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *rekker opp hånda*

Hvem har IKKE lest noe av Anne B. Ragde? ;)

Har lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, og skal nok også lese den siste i serien, selv om jeg frykter at kvaliteten synker etterhvert. Med andre ord synes jeg den første var best, men ville uansett lest dem i riktig rekkefølge.

Jeg har ikke lest noen av bøkene hennes.

Begynte på en av dem (den med unggutten som hengte seg) men gikk fort trøtt av alle de grundig beskrevne (og feilaktige, i forhold til min yrkeserfaring) tingene han gravferdskonsulenten (var det marino han het) foretok seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har IKKE lest noe av Anne B. Ragde? ;)

Har lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsene, og skal nok også lese den siste i serien, selv om jeg frykter at kvaliteten synker etterhvert. Med andre ord synes jeg den første var best, men ville uansett lest dem i riktig rekkefølge.

Neida. "Ligge i grønne enger" var riktig så underholdende i første halvdel av boka, så blir den ganske trist, men verken jeg eller søstra mi var fornøyde med slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppskrytt!

Ragde er veldig oppskrytt...

Jeg ble skuffa da jeg leste bøkene. Leste i feil rekkefølge - eremittkrepsene før Berlinerpoplene. Så jeg måtte lese begge for å se om jeg hadde gått glipp av noe stort siden jeg ikke klarte å være så entusiastisk som venninnene mine (ei av dem skrev brev til Ragde og sa at hun MÅTTE skrive en oppfølger etter de to første- ganske entusiastisk, ja). Syns det er ganske forutsigbare greier, og persongalleriet byr ikke på de store dybdene. Ganske smusslitterært. Flere norske serieforfattere som har høyere litterær kvalitet etter min mening. Bente Pedersen for eksempel - om ikke alltid, så finnes det gode glimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Ragde er veldig oppskrytt...

Jeg ble skuffa da jeg leste bøkene. Leste i feil rekkefølge - eremittkrepsene før Berlinerpoplene. Så jeg måtte lese begge for å se om jeg hadde gått glipp av noe stort siden jeg ikke klarte å være så entusiastisk som venninnene mine (ei av dem skrev brev til Ragde og sa at hun MÅTTE skrive en oppfølger etter de to første- ganske entusiastisk, ja). Syns det er ganske forutsigbare greier, og persongalleriet byr ikke på de store dybdene. Ganske smusslitterært. Flere norske serieforfattere som har høyere litterær kvalitet etter min mening. Bente Pedersen for eksempel - om ikke alltid, så finnes det gode glimt.

Det er jeg uenig i, synes tvert i mot at persongalleriet og historien i denne triologien er svært så komplisert. Homofil bondesønn, for ikke å snakke om Tormod, en mor som har holdt sin klamme hånd over Tor hele livet osv osv. Vil ikke nevne mer for Lambi har ikke lest de ennå

Jeg har lest alle og reiste på helgetur til Trondheim for å se teaterstykket, veldig veldig bra. Jeg synes ikke det er oppskrytt, men vi har alle forskjellig smak

Hvis du ønsker dypere og svartere sjeler kan du jo lese Bunnforhold av samme forfatter.

Hvem er denne Bente Pedersen og er den en spesiell bok du anbefaler, altid gøy å forsøke nye forfattere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...