Gå til innhold

Havregrøt


Gjest snurrespretten
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest snurrespretten

For å spare penger har jeg tenkt å leve på havregrøt. Hva annet bør jeg spise itillegg til grøt for å få i meg nok næring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus

Kjøtt / fisk / fugl for å få i deg proteriner (vit B12 får man kun gjennom kjøtt) og frukt og grønnsaker for å få livsviktige vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snurrespretten

Kjøtt / fisk / fugl for å få i deg proteriner (vit B12 får man kun gjennom kjøtt) og frukt og grønnsaker for å få livsviktige vitaminer.

Takk! Da skal jeg få hatt 1-2 dager med noe annet enn grøt. Frukt og grønt i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Takk! Da skal jeg få hatt 1-2 dager med noe annet enn grøt. Frukt og grønt i tilegg.

Havregrøt til frokost og kvelds eller lunsj med en frukt til dessert og så middag med litt kjøtt / fisk / fugl og så mye grønnsaker som du orker å stappe i deg. :o) Ikke bare en ting i flere dager, men litt forskjellig hver dag.

Bland litt eplemos eller lett eplesyltetøy med biter i havregrøten, det er billig og godt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffepiken

Et lite tips hvis du går lei av havregrøt:

Da jeg var student spiste jeg endel nudler for å spare penger. Det koster jo nesten ingenting. Jeg vet det er lite vitaminer, usunt fett og alt det der. Men jeg overlevde jeg altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dorthe

Bønner er også billig hvis du kjøper en pose, legger i vann over natta og koker dagen etterpå. Da får du i deg masse protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekte nick

Det viktigste er å få i deg masse grønnsaker og frukt. Dernest bør du spise fisk og fiskeprodukter. Kjøtt kan du kutte ned på til et minimum, og da sparer du masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiliti

For å få proteiner kan jeg anbefale høne som kjøtt. Rimelig, god men må koke/trekke forbasket lenge. Så er det bare å koke opp rester.

Høns i karrisaus med ris (ris kjøpes billig i store sekker på matbutikker eller europris o.l.) - nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siggeV

Kjøtt / fisk / fugl for å få i deg proteriner (vit B12 får man kun gjennom kjøtt) og frukt og grønnsaker for å få livsviktige vitaminer.

Det er B-12 i fisk, melk og ost også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toshiba79

Buljong er også billig og bra, kan koke deg noen billige sunne supper på det. Tilsett f.eks. litt purreløk, potet i terninger og gulrot - kjempegodt.

Nudler er også billig, her kan du også tilsette litt stæsj så det blir sunnere.

Prøv å få i deg litt frukt og grønt og, tror du fort vil lide av vitaminmangel om du KUN lever av havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus

Det er B-12 i fisk, melk og ost også.

Ja, det er jo animalske produkter. Men bare havregrøt gir ikke noe B12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Buljong er også billig og bra, kan koke deg noen billige sunne supper på det. Tilsett f.eks. litt purreløk, potet i terninger og gulrot - kjempegodt.

Nudler er også billig, her kan du også tilsette litt stæsj så det blir sunnere.

Prøv å få i deg litt frukt og grønt og, tror du fort vil lide av vitaminmangel om du KUN lever av havregrøt.

Nudler er kjempeusunt da... Masse salt og dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toshiba79

Nudler er kjempeusunt da... Masse salt og dritt.

Tenkte ikke på de MR Lee Nudlene,

men sånne rene nudler man selger på Asiabutikker, spes eggenudler.

Server sammen med grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest @ppel

Du bør få i deg nok proteiner og, så kok deg et egg til frokost,

og knekkebrød med brunost er også billig.

Brunost er et av de mest usunne pålegg som finnes. I motsetning til hva folk er oppdratt til å tro. Spør en ernæringsfysolog eller en indremedisiner! Gulost er tross alt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Du får mye næring fra havregrøten, men du kan gjerne ha i litt mandler, valnøtter el.l. i grøten.

I tillegg må du spise grønnsaker og litt frukt. Du bør også få i deg nok proteiner (kjøtt, fisk, fugl, eller hvis du har dårlig råd, linser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Du bør få i deg nok proteiner og, så kok deg et egg til frokost,

og knekkebrød med brunost er også billig.

Brunost er omtrent like næringsrikt og sunt som sjokoladepålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toshiba79

Brunost er et av de mest usunne pålegg som finnes. I motsetning til hva folk er oppdratt til å tro. Spør en ernæringsfysolog eller en indremedisiner! Gulost er tross alt bedre.

men brunost er tilsatt jern og er rik på b-vitaminer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...