Gå til innhold

Middagstips


Gjest pregnant77

Anbefalte innlegg

Gjest pregnant77

Jeg er gravid og sliter med dårlig matlyst og kvalme. Jeg spør i dette forumet så kanskje flere ser - hva kan jeg lage til middag, som er raskt å lage og godt, ikke for kraftig smak da enkelte smaker/lukter kan være kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Nå vet jo ikke jeg hvile ting som utløser kvalmen din, da det er veldig individuelt.

Jeg spiser ofte ostesmørbrød når jeg er kvalm. Steker det i stekepanna eller i ovnen, ikke micro, da kaster jeg opp.

Big one classic pizza smaker ingenting, så det spiser jeg ;o)

Hva med wok? Kyllingkjøtt, litt grønnsaker, og en saus du liker?

Pitabrød med noe fyll du liker, f.eks kjøttdeig, salat, mais, agurk, rømme osv osv

En salat, der kan du putte oppi hva du vil. Stekte kyllingstrimler er godt oppi (du kan også renske en grilla kylling), eller skinke, pasta, diverse salattyper (får kjøpt ferdige pakker med forskjellig typer salat oppi), sprøstekt bacon osv

Pasta med ost, det lever jeg på i perioder hvor jeg er dårlig. Liker du saus til, så kan jo ostesaus være godt, eller du kan blande litt pesto i.

Taco spiser jeg faktisk også, men det er kanskje for sterkt for deg?

Baguett fylt med ost, skinke, salat, agurk, en dressing du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid med Snorkfrøkna gikk det mye i pizza grandiosa, gitt. Var det eneste jeg orka, var så dårlig.

Snodig. Da jeg gikk med Snuppa mi tålte jeg ikke lukten av smeltet hvitost, da ble jeg råkvalm, så jeg spiste vel stort sett ikke pizza på hele det svangerskapet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pregnant77

Snodig. Da jeg gikk med Snuppa mi tålte jeg ikke lukten av smeltet hvitost, da ble jeg råkvalm, så jeg spiste vel stort sett ikke pizza på hele det svangerskapet. :o)

Jeg tåler lukten av ost, men ikke for mye. Jeg lagde meg f.eks. ostetoast en dag, men hadde for mye ost etter min "nye" smak.

Ang. pizza, så er det sausen jeg ikke liker for tia, verken Big one eller Grandis, blir kvalm av enkelte lukter/smaker. Helst skal det være så nøytralt som mulig.

Var en stund jeg likte banan, men nå blir jeg litt kvalm av den smaken og.

Og havregrøt likte jeg en dag, men i går spydde jeg rett etter jeg spiste det, så nå får jeg vel avsmak på det og.

Skal prøve taco i dag, er litt sterk smak, men kanskje det er det som skal til for å vekke matlysten min??

har i alle fall mista helt lysten på kjøtt, blir kvalm av tanken. Litt bekymret ang. det da, bør vel få i meg ekstra b-vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tåler lukten av ost, men ikke for mye. Jeg lagde meg f.eks. ostetoast en dag, men hadde for mye ost etter min "nye" smak.

Ang. pizza, så er det sausen jeg ikke liker for tia, verken Big one eller Grandis, blir kvalm av enkelte lukter/smaker. Helst skal det være så nøytralt som mulig.

Var en stund jeg likte banan, men nå blir jeg litt kvalm av den smaken og.

Og havregrøt likte jeg en dag, men i går spydde jeg rett etter jeg spiste det, så nå får jeg vel avsmak på det og.

Skal prøve taco i dag, er litt sterk smak, men kanskje det er det som skal til for å vekke matlysten min??

har i alle fall mista helt lysten på kjøtt, blir kvalm av tanken. Litt bekymret ang. det da, bør vel få i meg ekstra b-vitaminer.

Jeg så at de hadde fått mildt krydder til taco. Mild, vanlig og hot, slik pose til og ha på kjøttdeigen.

Det er kanskje bedre med den milde nå?

Jeg knasker mye agurk jeg, når jeg får kvalmebyger, men det er ikke graviditet som gjør det hos meg, så det kan jo være annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pregnant77

[quote name=Shira :o)' timestamp='1187973014' post='3662432]

Jeg så at de hadde fått mildt krydder til taco. Mild, vanlig og hot, slik pose til og ha på kjøttdeigen.

Det er kanskje bedre med den milde nå?

Jeg knasker mye agurk jeg, når jeg får kvalmebyger, men det er ikke graviditet som gjør det hos meg, så det kan jo være annerledes.

Jeg spiste taco nå, spiste først en, tenkte måtte ta det med ro, så en til, var faktisk godt. Brukte mild tacosaus, litt salat, minimalt med løk (pga fare for sure oppstøt) og kuttet ut rømme... litt ost hadde jeg og, var faktisk godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg spiste taco nå, spiste først en, tenkte måtte ta det med ro, så en til, var faktisk godt. Brukte mild tacosaus, litt salat, minimalt med løk (pga fare for sure oppstøt) og kuttet ut rømme... litt ost hadde jeg og, var faktisk godt.

Så bra :o)

Taco er en av de tingene jeg klarer og få ned, bare så synd at magen min ikke tåler det da, men det er så godt at jeg spiser det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler lukten av ost, men ikke for mye. Jeg lagde meg f.eks. ostetoast en dag, men hadde for mye ost etter min "nye" smak.

Ang. pizza, så er det sausen jeg ikke liker for tia, verken Big one eller Grandis, blir kvalm av enkelte lukter/smaker. Helst skal det være så nøytralt som mulig.

Var en stund jeg likte banan, men nå blir jeg litt kvalm av den smaken og.

Og havregrøt likte jeg en dag, men i går spydde jeg rett etter jeg spiste det, så nå får jeg vel avsmak på det og.

Skal prøve taco i dag, er litt sterk smak, men kanskje det er det som skal til for å vekke matlysten min??

har i alle fall mista helt lysten på kjøtt, blir kvalm av tanken. Litt bekymret ang. det da, bør vel få i meg ekstra b-vitaminer.

Det er b12 også i melk, fugl, fisk og smør så det går nok bra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...