Gjest Kaldblodig og varmhjertet Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Hei! Jeg er en kvinne på 31 år, slank, måtelig sunn, røyker ikke, brukte p-piller i mange år men sluttet for 2 år siden. Har ingen sykdommer, går ikke på medisiner. Mitt problem er at jeg alltid fryser og at jeg har smerter i særlig den ene leggen og beinet (høyre side). I høst la jeg merke til at jeg alltid er kaldere på høyre side enn på venstre. Disse symptomene har blitt stadig mer plagsomme: Særlig det høyre beinet er plagsomt kaldt, både å ta på og med hensyn til hvordan det føles innvendig. Jeg har også ilende smerter på innsiden av høyre legg som stadig kommer og går. I tillegg har jeg problemer om nettene fordi det høyre beinet ikke blir varmt og føles som om det dovner bort. Jeg mister følelsen fra tær til hofte og får en ubehagelig følelse av at blodgjennomstrømmingen er dårlig. Ellers er jeg frisk. Går sjelden til lege (bor i Oslo, har ikke fått fastlege) og har ingen sykdommer. Jeg har imidlertid vært såkalt "utbrent" og sykmeldt for det i nesten 3 måneder til sammen (sist høst). Har gått til behandling for muskelsmerter i samme periode, og har fått høre fra 2 fysioterapeuter og en klassisk massør at jeg er veldig myk i kroppen men at muskulaturen er unormalt stiv og hard. Jeg sliter fortsatt med smerter i nakke, skuldre og rygg. Behandlingen hjalp ikke nevneverdig. Jeg prøvde også i høst en salve mot "betennelse" i hofta (høyre) fordi legen mente jeg hadde det. Jeg lurer på hva dette med kulden og smertene i leggen er? Er det generelle muskelspenninger og hvilken behandling hjelper i så fall da? Er det tegn på dårlig blodgjennomstrømming? Kan det være fare for blodpropp? Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt ubehaget? Veldig takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28383-fryser-alltid-og-har-vondt-i-beinet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 31. mai 2001 Del Skrevet 31. mai 2001 Til kaldblodig og varmhjertet Jeg er usikker på hva dine plager i legg og ben kan skyldes. Det kan være av muskulær karakter pga spenninger, men kan muligens også skyldes en slags forstyrrelse av mer nevrogen eller nervemessig karakter. Jeg tror ikke dette har noe med blodsirkulasjonen som sådann å gjøre. Ei heller tyder dette på blodpropp. Jeg har ingen spesifikke terapiforslag, men generelt vil det ofte hjelpe med reglemssig fysisk aktivitet og mye tøyninger. Jeg synes du skal oppsøke legen din påny for videre undersøkelser og en mer fullstendig utredning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28383-fryser-alltid-og-har-vondt-i-beinet/#findComment-115358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.