Gå til innhold

Jobbdilemma..


songbirdy

Anbefalte innlegg

Har fått ny jobb!

Samme dagen jeg skrev under kontrakten, fikk jeg tlf fra et annet sted - de ville ha meg på intervju. Jeg gikk på intervjuet neste dag, og ble begeistret for det jeg hørte og så..

Begynner i den nye jobben i morgen (tirsdag) - får vite i overmorgen (onsdag) om jeg får denne andre jobben. Føler meg skikkelig bedriten ovf. den nye jobben om jeg får den og takker ja, men jeg tror jeg kommer til å gjøre det!

Vet at jeg setter min nåværende arbeidsgiver i en klemme om jeg sier opp etter en dag..

Alt har skjedd så fort, og innerst inne vet jeg at jeg bør ta den andre jobben om jeg får den.

Det er flere negative sider ved den nåværende jobben, men også flere positive som kanskje teller sterkere... Ikke minst er jeg ikke i tvil om at jeg vil trives veldig godt der.

Men betingelsene på den andre (som jeg får vite onsdag) og forholdene rundt er nok både bedre og mer ordnet.

MEN- bør jeg si noe til nåværende arb. giver om at jeg har søkt og vært på intervju et annet sted? Om jeg hadde sagt noe kunne kanskje de skaffet seg noen andre (i stedet for meg) og jeg hadde kanskje sluppet oppsigelsestid (2 uker) og å møte kollegaer og klienter for så å slutte 2 uker etterpå..?

Jeg vet det er typisk jente å i det hele tatt tenke over dette, iallefall å miste nattesøvn og matlyst pga det.. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest må man tåle

Jeg ville ikke sagt at jeg hadde vært på intervju _etter_ at du hadde fått tilbud om den første jobben. Det er helt normalt å gå på mange intervjuer i en jobbsøkesituasjon.

Du får si fra så fort som mulig, slik at de kanskje har anledning til å hanke inn noen som søkte på den samme stillingsannonsen du søkte på.

Du får beklage, og så la være å diskutere det noe mer. De blir sikkert litt sure / lei seg, men det må du tåle.

Og være åpen for kortere oppsigelsestid, hvis de ikke ser noen grunn til å ha deg der i en opplæringssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...