Gå til innhold

barn


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei jeg har en gutt på 26 månder.fra ca 10 månder siden han har beggynt med leneseg over putter ,armer,beinene våre og rett og slett han klør i sin kjønnesorganen og den blir hard.dette iriterer oss .det enste rådet vi har fått hit til er å vaske kjønnes organen hans men, det hjelper ikke. vi er veldig bekymeret og vet ikke hva vi skal gjøre . han har blitt omkjært ret etter fødeselen på gjøvik sykehuset. vi takker hvis du har gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hva vaskingen har med saken å gjøre, men det beste er nok å ta ham bort fra situasjonen og lede ham over på noe annet, byggeklosser eller pekebøker eller noe. Ikke bli streng eller kjeft på ham, seksualitet er ingen skam, men en del små barn er litt for lite blyge når det kommer til stykket. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter hadde en periode med dette, jeg kommenterte ikke selve handlingen, men ba henne la være rett og slett fordi det slet på buksene hennes...og det på et sted hvor det ikke så spesielt bra ut:-) Har ikke observert dette etter det, selv om jeg selvfølgelig er klar over at hun kan drive med det likevel, men da i smug og det må de få lov til å gjøre.

Det med vasking skjønner jeg ikke, for det har ingenting med renslighet å gjøre, men rett og slett seksualitet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Dette er en del av den naturlige utforskningen barna gjør av sin egen seksualitet. De finner at det å gni seg mot noe kjennes godt, så vil de gjerne gjøre det gode på nytt igjen. For de aller fleste går denne eksperimenteringen over av seg selv. Skjer det på høyest upassende steder, kan avledning gjøre at de slutter med det de holder på med. Noen trenger forsiktig veiledning om at slik kos, kan de gjøre når de er på rommet sitt eller et sted de kan være for seg selv. Men lag for all del ikke noe nummer ut av situasjonen. Det er viktig at foreldrene ikke kommer med negative kommentarer eller på noen måte straffer barn når de gjør slikt. Det kan i tilfelle ødelegge deres glede over sex, når de vokser til – det har jeg sett mange eksempler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heineken2

omskjærer de barn på Gjøvik sykehus?? Er vel ikke lovlig det nå i dag?

Hvorfor gutter, men ikke jenter? Pga forskjellen på forhud og klitoris da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...