Gå til innhold

Efexor over flere år ?

Anbefalte innlegg

Gjest Z@pvir

Jeg har brukt Efexor depot 150mg i 2 år. Brukte 75 mg et par-tre måneder først. 150 mg gav bedre virkning. I februar trappet jeg ned til 75mg. Tror det er det som har gjort at jeg føler meg litt deprimert igjen. Leste en gang at du nevnte noe om noradrenalin-virkning først ved 150 mg på Efexor. Siden jeg ikke fikk god nok virkning på Cipramil (før Efexor) som bare har serotonin, kan det vel hende at det er noradrenalinet som gjør susen for meg. Har derfor valgt å gå over til 150 mg igjen. Mener alt å merke en liten bedring - etter en uke. Er det bare innbildning, tror du?

Er det noen undersøkelser fra utlandet om hvordan det går med folk som har gått årevis på Efexor? Leste et sted at det ligger noen skrekk-artikler på nettet om problemer en får når en prøver å slutte med Efexor. Det er visst problematisk når en har gått lenge på det.

Det skremmer meg litt.

Jeg ønsker nemlig å fortsette med dem et par år til!

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28413-efexor-over-flere-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tusseluss

Jeg har selv oxo gått på efexor i 2 år til sammen nå. Jeg har aldri hørt om at det kan oppstå avvennings problemer ved bruken av det.. Hvor har du hørt det? jeg har sluttet med det en gang før. det var ingen problem..Men da hadde jeg kansje ikke gått så lang tid som du snakker om da men.. Jeg går oxo på 150 mg for dagen. Men føler virkelig at jeg må øke dosen...Føler at den hjelper litt men ikke nok..

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Det er en god regel at behandlingsdose = vedlikeholdsdose. Du skulle altså ikke ha trappet ned. Det er fornuftig av deg å trappe opp igjen.

2. Det er ingen holdepunkter for at det er skadelig med langtidsbruk - tvert i mot er det sikkert mange fler som burde brukt AD svært lenge. Men dess lenger bruk, dess langsommere nedtrapping.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...