Gå til innhold

Telefonselgere...


Gjest zilja

Anbefalte innlegg

Hva i all verden skal man gjøre for å bli kvitt de ?? Her ringer de til alle døgnets tider. Blir såååå lei. I går ringte 2 organisasjoner og 2 selgere. Sier konsekvent nei til salg o.l over telefon, men de bare fortsetter og fortsetter. Legger bare på men de ringer igjen senere. Tar de aldri et hint ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å avbryte dem og si: denne telefonen er faktisk sperret for salg. Dette er effektivt. Spesielt siden jeg legger på etter å ha sagt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen tidligere telefonselger.

Du må sperre mobiltelefonen din også og ikke bare fasttelefonen. Har du gjort det?

Dessuten skal du si til dem som ringer at de skal stryke deg i sitt register.

Om du velger og ikke ta telefonen så må du regne med at den ringer til du en gang gidder å løfte av røret. Dette kommer av at det er en maskin som ringer flere nummer av gangen og den som svarer først er den heldige! Men resten av numrene blir ringt f.eks. neste dag igjen eller kvelden. Det er ingen telefonselgere som sitter å ringer manuellt! De kan ikke styre noe fra sine telefoner annet enn å stryke deg i registeret sitt eller sette et notat om at du er sperret. Og hvis du ikke skulle være sperret for telefonsalg og sier dette så hjelper det ingenting. Nettopp fordi det er maskiner som ordner alt.

Noe som er viktig å huske på er at veldig ofte når du registrerer deg i forskjellige firmaer, f.eks postordre eller kjøper over nettet, så blir du registrert på telefon og solgt videre til firmaer som deler ut ditt nummer til de som ønsker det. Dermed kan du bli oppringt påny av et nytt firma som ikke har vasket listene sine regelmessig.

Ellers så må vi huske på det menneskelige aspektet her og opptre høflig i telefonen både selger og den som blir oppringt. Det er mange telefonselgere som gjør dette på fritiden sin for å tjene litt f.eks studenter. Og i tillegg så er det mange som har denne jobben i påvente av å få en annen jobb som ikke er lett å få tak i.

Tjene til livets opphold må vi alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å la ungene snakke med dem. Spesielt minstemann på 4 kan holde det gående i evigheter, og syns det er SKIKKELIG stas å snakke i telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bredbåndstelefon, og når min mann til stadig laster ned filmer fra nettet, blir det fryktelig dårlig lyd i telefonen. De legger på ganske kjapt når de ikke hører meg. Hehe...

Ellers pleier jeg å si at jeg er ikke interresert og så legger jeg på røret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si du har reservert deg og at de må stryke deg fra lista. Ikke alltid at de gidder å sjekke det opp tror jeg. Det hjalp her ei gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sperre mobiltelefonen din også og ikke bare fasttelefonen. Har du gjort det?

Dessuten skal du si til dem som ringer at de skal stryke deg i sitt register.

Om du velger og ikke ta telefonen så må du regne med at den ringer til du en gang gidder å løfte av røret. Dette kommer av at det er en maskin som ringer flere nummer av gangen og den som svarer først er den heldige! Men resten av numrene blir ringt f.eks. neste dag igjen eller kvelden. Det er ingen telefonselgere som sitter å ringer manuellt! De kan ikke styre noe fra sine telefoner annet enn å stryke deg i registeret sitt eller sette et notat om at du er sperret. Og hvis du ikke skulle være sperret for telefonsalg og sier dette så hjelper det ingenting. Nettopp fordi det er maskiner som ordner alt.

Noe som er viktig å huske på er at veldig ofte når du registrerer deg i forskjellige firmaer, f.eks postordre eller kjøper over nettet, så blir du registrert på telefon og solgt videre til firmaer som deler ut ditt nummer til de som ønsker det. Dermed kan du bli oppringt påny av et nytt firma som ikke har vasket listene sine regelmessig.

Ellers så må vi huske på det menneskelige aspektet her og opptre høflig i telefonen både selger og den som blir oppringt. Det er mange telefonselgere som gjør dette på fritiden sin for å tjene litt f.eks studenter. Og i tillegg så er det mange som har denne jobben i påvente av å få en annen jobb som ikke er lett å få tak i.

Tjene til livets opphold må vi alle!

Jeg har reservert meg i Br.reg for mange år side. Nå begynner jeg også å få uønskede oppringinger på mobil. Finner ikke noe sted å taste inn telefonnummer, bare fødselsnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...