eli21 Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Hei. Jeg bare lurer på om det ville være noe forskjell i sikkerhet/kvalitet på hiv-tester gjort av ulike laboratorier. Jeg har sett at Olafia-klinikken blir anbefalt. Jeg går og grunner på min hivtest som ble tatt etter jeg hadde vært hos gynekologen min, og jeg ba om å få tatt en hivtest. Denne var negativ, men jeg finner stadig masse symptomer på meg selv og graver mange gleder ned fordi jeg ikke tør å kose meg lenger. Hadde du stolt på gynekologen din? Jeg vil jo helst det, men hva gjør det vel for henne om jeg er smittet likevel? Hun sendte jo bare meg til et laboratorium i samme huset (Majorstuhuset), så det ville jo i tilfelle feil ikke være hennes feil uansett.. Testen ble tatt etter 10 mnd, så det skulle vel være greit, men hva med annet kludd i papirarbeid osv?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28421-s%C3%A5-bekymra-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 30. mai 2001 Del Skrevet 30. mai 2001 De forskjellige laboratorier bruker noe ulike tester produsert av ulike leverandører. Valget er i stor grad avhengig av hvilke apparater de enkelte laboratorier har og hvordan de enkelte tester passer inn i laboratoriets helhetsrepertoar- HIV testene som anvendes i norske laboratorier er alle sammen av meget høy kvalitet, og det er vanskelig å differensiere mellom dem på grunnlag av sikkerhet og pålitelighet. Det er riktig å tilføye at ingenting er perfekt, og ingen kan være 100% sikker i at alle ledd, fra prøvetaking til svar, har fungert uten feil. Helsevesenet, laboratorier og deres kunder er ikke bedre enn samfunnet forøvrig. Men sannsynligheten for feil er meget liten, og kanskje spesielt liten for håndtering av HIV saker, fordi de er av så stor betydning. Når Olafia klinikken er blitt anbefalt er det på grunnlag av deres erfaring med å håndtere HIV pasienter, ikke prøver. De sender prøvene til et laboratorium, som alle klinikkere gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28421-s%C3%A5-bekymra-jeg/#findComment-115039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.