Gå til innhold

Flyttedilemma....


Gjest 40, frisk og fantastisk :)

Anbefalte innlegg

Gjest 40, frisk og fantastisk :)

Vi har nettopp - dvs for en mnd siden - flyttet til et sted hvor ungene stortrives. Jeg er for tida student, skal skrive masteroppgave frem til jul. Men det er vanskelig for meg å få jobb her vi bor, ser det ut til - har søkt 10 - 15 jobber innenfor master-området mitt, men ikke blitt innkalt til intervju en gang. Vi snakker om Oslo-området, så det er vel mange kvalifiserte søkere, går jeg ut i fra. Jeg er en 40-årig dame, som prøver å skifte litt retning. Så jeg har masse jobb-erfaring fra prosjektledelse osv, men 0 fra det jeg ønsker meg inn i. Vet ikke om det er alder eller manglende erfaring som slår inn, men hittil har jeg altså ikke blitt innkalt et eneste sted.

Men - når har jeg fått mulghet for jobb i en by et stykke unna. Kjenner noen der, men min og mannens familier bor her hvor vi bor nå.

Så er spørsmålet - skal jeg ta den høyst relevante jobben i "den lille byen", og flytte mann og barn en gang til? Overgangen til ny skole og barnehage har gått strålende for ungene våre, og de trygler om at vi ikke skal flytte mer, for "her er det så bra". Mannen min må pendle 3,5 timer hver dag hvis vi flytter (frem og tilbake), men på sikt kan han kanskje få jobb nærmere og redusere reisetida til 2,5 timer om dagen.

Eller skal jeg droppe jobbsøk nå, sørge for å ferdigstille masteroppgaven slik at jeg beholde mitt ganske gode snitt, og håpe at jobbsituasjonen løser seg for meg. I verste fall kan jeg måtte ta en irrelevant jobb i forhold til ny utdanning, og det ville være trist.

Er det vanskeligere å få jobb i Oslo-området enn ellers?

Jeg må i alle fall ha en jobb. Vi klarer oss ikke på en inntekt noe særlig lenger enn til jul.

Skjønte dere dette, og hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...