Gå til innhold

Betaling for fosterhjem


Gjest Rose de recht

Anbefalte innlegg

Gjest Rose de recht

eller egentlig ikke forterhjem, men avlastningsfamilie eller hva det heter, annenhver helg (fre-søn) + f.eks noen timer en fast ettermiddag i uka, 1 barn ca 2-3 år.

Noen som vet om det er faste satser på dette, eller om avlønning til besøksfamilien varierer mye fra kommune til kommune. Er interessert i å vite summen. Spør av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barnevernkurator

Hei,

jeg jobber i barnevernet - og for å svare på det du spør om: Joda, det er faste satser på avlastningshjem og besøkshjem. OG på fosterhjem...men det er jo ikke det dere er, mener du.

Husker ikke helt satsene hodet nå, men tipper du/dere tjener ca 2500 på en helg for ett barn..

I tillegg kan dere få noe utgiftsdekning - som til kjøring etc.

Men når det er sagt - dersom du/dere er blant dem som "spekulerer" i hvorvidt det er "lønnsomt" for dere å bli besøkshjem/avlastningshjem/fosterhjem, i stedet for å tenke på at dere faktisk bidrar til noe verdfullt for det barnet, tja, da ville jeg kanskje revurdert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det forskjell fra kommune til kommune, ihvertfall hvis det er innen funksjonshemmede barn. (ikke gjennom barnevernet)

Vi fikk 800,- pr døgn, hvorav 400,- av de 800,- var skattefritt. ("avlastningskontoret")

Syns 2500,- fra barnevernet hørtes mye ut, det hadde vi ikke fått i kommunen her, fra fredag til søndag.

Da vi var avlastere, sluttet i våres, hadde vi barnet fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag. = 1600,- hvorav vi betalte skatt av halve summen. Vi hadde barnet også en ukedag hver uke, da var det fra ettermiddagen den ene dagen til morgenen etter. 800,- for de timene også, (halv skatt da også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

Jeg er avlaster for ei jente med CP.

Har fått tildelt 260 timer i året. Blir jo da ca ei helg i måneden, pluss litt ekstra i ferien.

For et døgn får jeg betalt for 10 timer. Pluss 75,- i døgnkompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...