Gå til innhold

Angst-svimmelhet-stiv nakke


Gjest Smith2

Anbefalte innlegg

Når en har stive nakkemuskler pga angst. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig svimmel og uvel.Legen sier at dette er angstanfall. Men jeg har vonde og stive muskler i nakken og er "skvetten". Det hjelper med dype pust så det sier kanskje noe om at det er angst.

Jeg vet at noe som har hjulpet meg før mot stress er trening hvor jeg tar i og blir svett.Såkalte nakkeøvelser og avspenning hjelper ikke. Men så er jeg redd for at jeg faktisk kan besvime. Det føles jo veldig sånn.Om nakkemusklene er skikkelig stive så kan vel blodtilførselen til hodet stoppe og en besvimer?

.

Jeg har aldri vært særlig med angst og jeg viste ikke hvor forferdelig var.Jeg trodde det var å være urolig og engstelig.Det har jeg vært før.Men angst er å være så redd at du føler du vil dø eller besvime.Det er så intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Stramme muskler kan aldri stenge blodtilførselen til hjernen.

2. Å besvimer er ufarlig med mindre du står øverst i en lang trapp, du er på ved over den trafikerte gaten på rødt eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...