Gå til innhold

Normalisering av "gale" tanker


Susanne31

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere føler ang behandlers normalisering av det dere forteller om tankene deres. For meg er det fint å høre at jeg ikke er "unormal" med det jeg tenker, men samtidig blir jeg ofte avbrutt av ham med denne normaliseringen, dermed har jeg heller ikke lyst å gi bort de "verste" tankene mine. Jeg føler rett og slett at jeg skuffer dersom jeg forteller om mitt innerste, fordi jeg vet at akkurat de tankene bare ikke kan normaliseres.

Like mye som jeg trenger å rasjonalisere/normalisere enkelte tanker jeg har trenger jeg å få en bekreftelse på at mine verste tanker er irrasjonelle/unormale. Noen råd angående hva jeg kan si til ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke si akkurat det du skrev her?

Jeg er redd for at det blir tatt ille opp, at det skal tolkes som at jeg har et ønske om å ikke være normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at det blir tatt ille opp, at det skal tolkes som at jeg har et ønske om å ikke være normal.

I såfall, så sier du det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for at det blir tatt ille opp, at det skal tolkes som at jeg har et ønske om å ikke være normal.

...glemte å skrive normal i anførselstegn, beklager det!!! Regner med at du skjønte hva jeg mente. Takk for svar forresten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I såfall, så sier du det også :-)

Gjør jeg? Hvordan?? En ting er å skrive ting, men når jeg snakker med behandleren min blir jeg ordentlig satt ut, og klarer ikke engang formulere de minste ting. Får prestasjonsangst tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør jeg? Hvordan?? En ting er å skrive ting, men når jeg snakker med behandleren min blir jeg ordentlig satt ut, og klarer ikke engang formulere de minste ting. Får prestasjonsangst tror jeg..

..dermed får jeg ikke sagt det jeg egentlig vil si, alle de tankene jeg føler har tak på meg og ødelegger meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jeg? Hvordan?? En ting er å skrive ting, men når jeg snakker med behandleren min blir jeg ordentlig satt ut, og klarer ikke engang formulere de minste ting. Får prestasjonsangst tror jeg..

Skriv det ned og gi det til ham ved neste time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør jeg? Hvordan?? En ting er å skrive ting, men når jeg snakker med behandleren min blir jeg ordentlig satt ut, og klarer ikke engang formulere de minste ting. Får prestasjonsangst tror jeg..

Bestem deg for å si det i begynnelsen av timen, ta evt. med huskelapp slik at du ikke stopper opp midt i resonnementet.

Du kan også ta med utskrift av det du har skrevet her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg for å si det i begynnelsen av timen, ta evt. med huskelapp slik at du ikke stopper opp midt i resonnementet.

Du kan også ta med utskrift av det du har skrevet her :-)

Gir tipset ditt en sjanse jeg, for sånn ting er nå går det liksom ikke framover, og å gi ham en utskrift av dette kan kanskje hjelpe ham til å forstå at jeg holder mye tilbake. Tusen takk for rådet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...