Gå til innhold

bomull


Gjest malak

Anbefalte innlegg

Hei,jeg lurer på en ting,, jeg og noen venner av meg slanker oss, og har lest på pro ana side at det går ann å spise bomull dyppa i vann for å føle seg mett, men så spiser man ingen kalorier,,, er det farlig? de har lest at det ikke er SÅ farlig, man dør jo ikke av det, men kan man liksom erstatte det med mat? de har begynt å spise det alt,, må visst venne seg til det.. det er jo ganske mange som spiser bomull når de slanker seg,, er det farlig egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest til malak

For noe stort tøys!

Det er bedre å drikke et glass vann før måltid da, og spise vanlig sunn mat som metter! Knekkebrød og frukt/grønt.

Hvor gamle er dere? Snakk med helsesøster om kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syv søstre

Det er på ingen måte noen god ide å spise bomull for å fylle opp magen. De eneste som trenger bomull i magen, er gamle dukker som har mistet innmaten og som må repareres.

Bomull har ikke noe inni en levende kropp å gjøre!

Mat som gir god ernæring samtidig som det gir solid metthetsfølelse er MYE smartere. Havregrynsgrøt, havregryn med melk, sesamknekkebrød med ost, brød med forskjellige kornsorter i mye bedre valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Jeg tror ikke du skal følge rådene som står på en pro ana-side. Det er tips for anorektikere. Har dere kommet så langt bør dere oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

fysj, det må da finnes andre måter. ville hvirkelig ikke gjort det.. fin en kostholdt diett som du klarer å holde, med frukt og grønt og ikke så mye brød,poteter og lignende.. det er beste måten. å slanke seg på en slik måte at kroppen ikke får det den må ha er helt feil.. husk å trene litt.. ta det gradvis.. ikke mer enn ett kilo i uken.. ta deg god tid og ikke haste slank!! det får du ingenting igjen for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere langt unna pro ana-sider.

Det er ikke sikkert dere dør av å spise akkurat bomull, men "tips" fra slike nettsteder kan være livsfarlige.

Det er høyst uforsvarlig å forsøke å venne kroppen til å tåle inntak av uspiselige ting. Hold opp med det der, ellers ringer jeg mora di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold dere langt unna pro ana-sider.

Det er ikke sikkert dere dør av å spise akkurat bomull, men "tips" fra slike nettsteder kan være livsfarlige.

Det er høyst uforsvarlig å forsøke å venne kroppen til å tåle inntak av uspiselige ting. Hold opp med det der, ellers ringer jeg mora di.

Jeg har jo kontroll da,, og det ER faktisk fler tips der som funker enn det det er mange andre steder,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo kontroll da,, og det ER faktisk fler tips der som funker enn det det er mange andre steder,,

Anorektikere har ofte kontroll i overflod. Det er heller ingen som benekter at de vet hvordan man skal gå ned i vekt.

Det betyr ikke at de driver på med noe lurt.

Vekttap ved lynslanking holder seg ikke, det er det eneste omtrent alle er enige om, uansett hva slags tips de ellers anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anorektikere har ofte kontroll i overflod. Det er heller ingen som benekter at de vet hvordan man skal gå ned i vekt.

Det betyr ikke at de driver på med noe lurt.

Vekttap ved lynslanking holder seg ikke, det er det eneste omtrent alle er enige om, uansett hva slags tips de ellers anbefaler.

Hvor går liksom grensen for lynslanking? har gått ned 6 kilo på 2 uker, er det for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går liksom grensen for lynslanking? har gått ned 6 kilo på 2 uker, er det for mye?

Ja det er for mye. Da er det mye vann, du mister muskelmasse. og du vil raskt gå opp igjen.

Hvorfor driver du og tuller på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er for mye. Da er det mye vann, du mister muskelmasse. og du vil raskt gå opp igjen.

Hvorfor driver du og tuller på denne måten?

Mister muskelmasse? betyr det at man blir svakere? driver med turn,, og veldig viktig at jeg IKKE blir svakere,, Men vil bli tynnere, til show og sånn, når vi må gå i bare turndrakter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går liksom grensen for lynslanking? har gått ned 6 kilo på 2 uker, er det for mye?

Mer enn ca. ett kilo pr. uke regnes som i raskeste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister muskelmasse? betyr det at man blir svakere? driver med turn,, og veldig viktig at jeg IKKE blir svakere,, Men vil bli tynnere, til show og sånn, når vi må gå i bare turndrakter osv

Ja du mister muskelmasse, og blir slapp i fisken i tillegg til at du blir slapp i forhold til aktiviteten du skal utføre. Ikke mer enn ett kilo nedgang i uken. Og det er også mye hvis en ikke er spesielt overvektig, noe jeg ikke tror du er. Dessverre skal sikkert ikke du gå ned noe som helst.

Dette er ikke å leke med. Det er så mange som har lekt med ilden og som har fått skikkelige problemer etter hvert. Det er en svært farlig lidelse, anoreksi. Du har det kanskje ikke nå, men ikke lek med dette. Det finnes måter å leve på hvor en er slank, men har energi. Så du kan få det du vil på en sunn måte også, hvis du bare får den rette hjelpen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt mye dumt, men det der tar kaka. Spise bomull?

Kan du ikke heller spise grønnsaker? De inneholder nesten ikke kalorier og du får i tillegg masse sunn næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går liksom grensen for lynslanking? har gått ned 6 kilo på 2 uker, er det for mye?

Med mindre du veier flere hundre kg, er det for mye. Spis grønnsaker i stedet for bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...