Gå til innhold

Vil gjerne hjelpe!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen|!!!

Nå er jeg snart for fullt tilbake i dagligdagse ting, etter å ha tilbragt nesten fem måneder på akutt psyk.avd.

Etter disse fem månedene har jeg kommet meg veldig, og kan endelig sette pris på livet igjen!

Jeg vil gjerne, med all min erfaring og slit, hjelpe dere andre som har det vanskelig.

Derfor vil jeg være der, for å støtte, hjelpe eller rett og slett dele erfaring med andre likestilte.

Jeg har tenkt til å legge ut min mail adresse som en slags støtte/hjelpe "vinge" for dere der ute som sliter.

Jeg er da villig til å gi mye av meg selv, og hjelpe så godt jeg kan.

Etter mine 6 år med mye slit og vanskeligheter, føles det som om jeg har 10 års utdanning minst.

Det å kunne hjelpe andre er enda en slags hjelp for meg, for selv om jeg har kommet meg mye, er det fremdeles en del å ordne opp i.

Det er ingenting jeg liker bedre enn å hjelpe andre.

Jeg vil da gi en del "forhåndsregler", i og med at det kanskje blir en del mennesker å forholde seg til, og fordi jeg ikke vil bli dratt ned av andre.

Det jeg krever for at denne kontakten skal bli best mulig, er at man ikke forteller om selvmordsplaner, og at man konkret har tenkt til å gjøre ting.

Det vil da bli umulig for meg å gjøre ting på mitt vis og det kan da oxo bli ekstra vanskelig for meg.

Jeg håper dette ikke er storforlangende, og at flest mulig vil benytte meg som en "hånd" på veien.

Jeg kommer til å svare alle som kontakter meg, uansett problem.

Jeg er selv ei jente på 17 år, og som sagt har slitt en del år.

Jeg er i full gang med å være regelmessig inne på nett, og vil da være tilgjengelig for den som ønsker fra og med fredag den 8.juni.

Håper dere tør og vil åprøve dere, jeg er nemlig ikke farlig. hehe...

Jeg vet at en del av dere allerede kjenner meg, og dere er også velkomne til å delta i min "kontakt gruppe".

Jeg vil da ønske dere hjertelig velkommen, og håper jeg har gitt et ok inntrykk.

min adresse er :

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28443-vil-gjerne-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære lonelygirl! Det er flott at du tilbyr din erfaring og at du føler at du er på vei ut av spisforstyrrelsen. Likevel er det viktig at du setter grenser for deg selv, slik at din egen opplevelse av en positiv endring ikke stopper opp når du i din iver etter å hjelpe andre kanskje glemmer deg selv?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28443-vil-gjerne-hjelpe/#findComment-115082
Del på andre sider

Kjære lonelygirl! Det er flott at du tilbyr din erfaring og at du føler at du er på vei ut av spisforstyrrelsen. Likevel er det viktig at du setter grenser for deg selv, slik at din egen opplevelse av en positiv endring ikke stopper opp når du i din iver etter å hjelpe andre kanskje glemmer deg selv?!

Hei, og takk for fint svar!

Jeg vet å sette mine egne grenser, og har da også satt grenser for hva jeg kan "ta imot" og hjelpe med.

Jeg tror dette kan bli fint.

Sfèn er der, men det er liksom ikke de alvorligste prob. hos meg for tiden!

Og det er deilig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28443-vil-gjerne-hjelpe/#findComment-115115
Del på andre sider

Gjest PRESSer

Hei

Først vil jeg bare si at det var fint å lese innlegget ditt, så bra at du ønsker å hjelpe andre!!

Jeg lurer på om du noen gang har vurdert å melde deg inn i en frivillig organisasjon?? Selv er jeg medlem av PRESS - Redd Barna Ungdom, og jeg synes det er kjempeinspirerende å jobbe sammen med andre engasjerte ungdommer. Jeg sitter i styret i lokallaget i Trondheim, og vi jobber hovedsaklig med besøkstjeneste for barn og unge på asylmottak i Trondheimsområdet. Dette er en gruppe som har veldig lite tilbud, og det føles fint å gjøre en innsats for å gjøre hverdagen deres lettere.

Tenkte bare at du kunne huske at det finnes organisasjoner du kan jobbe gjennom for å hjelpe andre, sånn hvis du føler at det blir litt ensomt å holde på helt alene.

Ellers ønsker jeg deg lykke til med "mail-tjenesten" din!!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28443-vil-gjerne-hjelpe/#findComment-115235
Del på andre sider

Hei

Først vil jeg bare si at det var fint å lese innlegget ditt, så bra at du ønsker å hjelpe andre!!

Jeg lurer på om du noen gang har vurdert å melde deg inn i en frivillig organisasjon?? Selv er jeg medlem av PRESS - Redd Barna Ungdom, og jeg synes det er kjempeinspirerende å jobbe sammen med andre engasjerte ungdommer. Jeg sitter i styret i lokallaget i Trondheim, og vi jobber hovedsaklig med besøkstjeneste for barn og unge på asylmottak i Trondheimsområdet. Dette er en gruppe som har veldig lite tilbud, og det føles fint å gjøre en innsats for å gjøre hverdagen deres lettere.

Tenkte bare at du kunne huske at det finnes organisasjoner du kan jobbe gjennom for å hjelpe andre, sånn hvis du føler at det blir litt ensomt å holde på helt alene.

Ellers ønsker jeg deg lykke til med "mail-tjenesten" din!!

Klem fra

hei!

det gleder meg virkelig at det går så mye bedre med deg! jeg har lest endel av innleggene du har skrevet.

bare lurer, bruker du enda ICQ??

mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28443-vil-gjerne-hjelpe/#findComment-115327
Del på andre sider

Annonse

hei!

det gleder meg virkelig at det går så mye bedre med deg! jeg har lest endel av innleggene du har skrevet.

bare lurer, bruker du enda ICQ??

mange klemmer fra

Hei vennen!!

Ja, de gangene jeg er inne på nett, så er jeg logget på ICQ.

Hvordan går det med deg=?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28443-vil-gjerne-hjelpe/#findComment-116282
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...