Gå til innhold

rivotril og sosial angst


Gjest

Anbefalte innlegg

hei!

Etter årevis, 20 år med sosial angst og utprøving av alle ssri og terapi skal jeg endelig få begynne med Rivotril.Det føles som en ny start i livet og forhåpentligvis kan jeg begynne å jobbe igjen.Motargumentet er jo avhengighet,men LIVET er her og nå.

Hvor mye er vanlig å bruke av Rivotril ved sosial angst? finnes det en maks dose?

Hvor mye bruker dere?

jeg har fått 0,5 mg tabletter( skal brukes daglig som)....de er visstnok ekvivalente med 5 mg diazepam( ikke store dosen det),,,men Rivotril virker jo over lengre tid.

mann på 32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utfordringen ved å bruke rivotril er at det er vanedannende. Etterhvert kan det være at 0,5mg ikke virker lenger, og dosen må økes for å ha effekt.

Jeg har hatt sterk angst siden tidlig barndom. Jeg vet hva det vil si å "stå i angsten" døgnet rundt. Derfor skjønner jeg godt at du håper dette er løsningen. Etter åtte års bruk har jeg måttet øke dosene for å oppnå virkning. Bivirkning av lang tids bruk er også angst hvis kroppen ikke får regelmessig tilførsel av medisinen.

Jeg valgte ikke å begynne på rivotril. Jeg ble tvangsmedisinert. Nå 8 år senere har jeg fremdeles angst i tillegg til at jeg er avhengig av rivotril

Se på rivotril som en krykke som du av og til trenger, men helst bare har i skuffen.

Håper du får det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...