Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

I 1997 BESVIMTE EG EIN DAG UTEN GRUNN,LEGEN SENDTE MEG TIL UNDERSØKELSE PÅ SYKEUS DER DET BLEI TATT CT. OG PRØVE AV SPINALVESKA!! ALT VAR BRA OG BESVIMELSEN VAR NOK BARE NOE SOM HENDTE!!

DA JEG SKULLE PÅ JOBB DAGEN ETTER,KUNNE JEG IKKE REISE MEG OPP AV SENGEN PGA.ENORM HODEPINE. JEG BLE DA INNLAGT IGJENN OG DE TETTET HULLET I RYGGEN MED MITT EGET BLOD FRA ARMEN!! ETTER DETTE VAR JEG BRA EN PERIODE MEN SÅ BEGYNTE DE EGENTLIGE PROBLEMENE:STIKKING BAK VENSTRE ØYE NUMMENHET I VENSTRE ARM OG TIL DELS VENSTRE FOT ,NUMMEN I VENSTRE SIDE AV HODE,TRØTTHET BEHOV FOR KULDE DERSOM DET VAR FOR VARMT.DETTE GJORDE TIL AT EG GJEKK SYKEMELDT I EN LENGRE PERIODE CA 8MND.I DENNE PERIODEN VAR EG TIL UNDERSØKELSE HOS ØYESPESIALIST OG NEVROLOG OG DET DE KUNNE SI VAR AT EG HADDE NOE SOM DE KALTE NEVRITT.SÅ BLEI EG BEDRE I EIN LENGRE PERIODE.TRUDDE EG VAR KVITT PLAGENE

I HEILE 2000 OG FRAM TIL NO HAR DESSE "ANNFALLEN" KOMMET IGJENN, MEN NÅ KOMMER DE GJERNE MED 1-2MND. MELLOMROM OG VARER I 2-7 DAGER. HVA KAN DETTE VÆRE.BLIR HELT UTSLÅTT HVER GANG FINNES DET NOEN SAMMENHENG MED DET SOM SKJEDDE I 97??

HILEN ANNONYM

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28455-nummen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

DU bør be om en henvisning til MR(Magnettomografi) av hode og nakke for å utredes for mulig MS, eventuelt nakkeskade. Jeg har selv hatt nummenhet som vandrer i kroppen nå i 2 mnd - venter på utredning fra nevrolog. Nevritt er legespråk for nervebetennelse, og mange som har MS har nervebetennelse som første symptom. Min erfaring er at ingen leger vil antyde MS til en pasient (heller ikke doktoronline. ser jeg), men med en gang du spør, blir de letter over at du tar det opp. Det er veldig mange symptomer på MS, og mange ulike sykdomsforløp - noen merker det knapt, andre er mye plaget. Det at du ikke liker varme, kan være ett symtom. Selv har jeg flere symptomer, men det er likevel veldig stor usikkerhet mht diagnose. Jeg tror det er en sammenheng mellom de anfallene du hadde i -97 og det du opplever nå. Ingen leger jeg har snakket med har noen gode forslag til hvordan bli bedre, men selv har jeg tro på kosthold, mosjon og nattlysoljekapsler.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28455-nummen/#findComment-120567
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...