Gjest En av de vanlige Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Har ikke sovet skikkelig siste uka. Etter russetida har jeg ikke fått ro på systemet... Så kom eksamen som gjorde meg enda mer gira. Nå er jeg stuptrøtt, men greier ikke legge meg. Har vanligvis ikke fått meg til å krype til køys før den er 3-4. Det går selvfølgelig nokså mye utover det jeg har å gjøre på dagen. Sannsynligheten for å komme opp til et par eksamner til er ganske stor, og jeg får ikke til å lese skikkelig. Ikke orden på meg selv. Merker jeg sliter meg ut, men får ikke ro på meg. Legger jeg meg, blir det bare til at jeg blir liggende å vri meg, det er akkurat som om jeg har fullt av maur i kroppen. Har ikke noe spesielt å tenke, men nå begynner en vond sirkel hvor jeg bekymrer meg mer og mer for eventuelle eksamner siden jeg ikke får til å jobbe skikkelig med stoffet. Det er sikkert noe alle sliter med, men jeg er bare så forbanna lei! Hva skal man gjøre? Er det ok å ta sovepiller for å få orden på døgnrytmen igjen? Eller bør jeg bare holde på til jeg kræsjer? Please help me! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28456-helt-ute-og-sykle-med-d%C3%B8gnrytmen-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenta Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 huff, det der er helt for jævlig. Har selv mange ganger kommet i den situasjonen, og det er ike lett å komme se ut av den. Man må være ganske så sterk. jeg kom ofte ut slik da jeg gikk på skolen og måtte opp klokken 5 på morgenen. i helgene ble det slik at man var lenge oppe på kvelden og sov ekstra lenge på dagen. så da mandagen kom begynte idiotien. men jeg måtte jo opp klokken 5 uansett så jeg tvingte meg selv opp uansett om jeg kansje hadde bare sovet i 3 timer, så da kvelden kom på mandagen var jeg så utslitt at jeg sovnet med en gang da jeg la meg. Så det eneste man kan gjøre er å tvinge seg selv opp tidlig på morgene og helst prøve å ikke sove lenge selv om man kan det i helgene. sett vekking på tidlig i helgen også så slipper man å komme inn i en sånn dom søvnløshet. Hilsen ei som vet hvordan du har det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28456-helt-ute-og-sykle-med-d%C3%B8gnrytmen-hjelp/#findComment-115009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En av de vanlige Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 huff, det der er helt for jævlig. Har selv mange ganger kommet i den situasjonen, og det er ike lett å komme se ut av den. Man må være ganske så sterk. jeg kom ofte ut slik da jeg gikk på skolen og måtte opp klokken 5 på morgenen. i helgene ble det slik at man var lenge oppe på kvelden og sov ekstra lenge på dagen. så da mandagen kom begynte idiotien. men jeg måtte jo opp klokken 5 uansett så jeg tvingte meg selv opp uansett om jeg kansje hadde bare sovet i 3 timer, så da kvelden kom på mandagen var jeg så utslitt at jeg sovnet med en gang da jeg la meg. Så det eneste man kan gjøre er å tvinge seg selv opp tidlig på morgene og helst prøve å ikke sove lenge selv om man kan det i helgene. sett vekking på tidlig i helgen også så slipper man å komme inn i en sånn dom søvnløshet. Hilsen ei som vet hvordan du har det. Hei og takker for svar :-) Det rare er at jeg ikke har så store problemer med å komme meg opp når jeg må, selv om jeg er blir trøtt som få etter hvert. Typisk er å sovne sånn i 3-4, og stå opp 6.30 tida. Blir liksom bare gående på høygir i ei merkelig tåke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28456-helt-ute-og-sykle-med-d%C3%B8gnrytmen-hjelp/#findComment-115014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jenta Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Hei og takker for svar :-) Det rare er at jeg ikke har så store problemer med å komme meg opp når jeg må, selv om jeg er blir trøtt som få etter hvert. Typisk er å sovne sånn i 3-4, og stå opp 6.30 tida. Blir liksom bare gående på høygir i ei merkelig tåke... hmm.. Stakkars, det må virkelig være tungt. At du ikke blir trøtt i det hele å det store på en måte. Njeei, da vet ikke jeg, ikke annet enn at du får kontakte en lege å høre om sovemedisiner, men vil bare at du skal være obs på en ting når det gjelder slike piller. Når du tar sånt må du også selv være innstilt på å prøve å sove. Man har jo forskjellige sovetabletter, men det er jo ganske dumt vist du skal bli avhengig av piller for å få sove. Men ta kontakt med en lege, så finner han kansje en løsning. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28456-helt-ute-og-sykle-med-d%C3%B8gnrytmen-hjelp/#findComment-115015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som vet Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 hmm.. Stakkars, det må virkelig være tungt. At du ikke blir trøtt i det hele å det store på en måte. Njeei, da vet ikke jeg, ikke annet enn at du får kontakte en lege å høre om sovemedisiner, men vil bare at du skal være obs på en ting når det gjelder slike piller. Når du tar sånt må du også selv være innstilt på å prøve å sove. Man har jo forskjellige sovetabletter, men det er jo ganske dumt vist du skal bli avhengig av piller for å få sove. Men ta kontakt med en lege, så finner han kansje en løsning. Lykke til Et alternativ til sovemedisiner er innsovnings medisin. Innsovnings tabletter virker bare en liten stund. Mens sovemedisin virker lengere utover natten. Har man bare problemer med å sovne inn er innsovnings tabletter en fin ting. Er det et problem at man våkner i løpet av natten og ikke får sove igjen så er sovemedisin et bedre alternativ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28456-helt-ute-og-sykle-med-d%C3%B8gnrytmen-hjelp/#findComment-115026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. mai 2001 Del Skrevet 30. mai 2001 Jeg foreslår Imovane 5 eller 7,5 mg 2-4 kvelder etter hverandre. Mer tror jeg ikke det skal til. Om du eller familien har en fast lege, skriver denne sikkert ut minste pakning (10 stk) på telefonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28456-helt-ute-og-sykle-med-d%C3%B8gnrytmen-hjelp/#findComment-115033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.