Gå til innhold

Gjennomhulling av kroppsdeler....

Anbefalte innlegg

Hei...Jeg er en jente på 17 år(se nick)som lurer på faren ved å ta hull i brystvorten.Jeg vet av flesteparten av infeksjoner kommer pga bakterier på fingre,så jeg vet hva jeg ikke skal gjøre...Men kan man fa infeksjoner selv om man tar alle forholdsregler? Jeg lurer på hva som da eventuelt kan skje, og hvordan jeg kan forhindre dette.Jeg har lest mye om hvor jeg bør få det gjort og hvordan hullet skal behandles...Så nå trenger jeg bare den siste og kanskje viktigste informasjonen....På forhånd takk....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28459-gjennomhulling-av-kroppsdeler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med alel piercinger er det fare for infeksjon, men det er også mange forholdsregler du kan ta så du minsker risikoen for dette.

Selv har jeg aldri hatt noe infeksjonsproblem med min piercing, men har flere venninner som har hatt det. Snakk med de på studioet om dette. =)

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Fremmedlegemer øker faren for infeksjoner. faren er stlrst i forbindelse med innsettingen, men den økte infeksjonsfaren er der hele tiden. Den økte piercingen av brystvorter er nå blitt et problem for fødeavdelingene på grunn av den økte infeksjonsfaren det innebærer.

Infeksjoner kan ha alle grader fra bare lett rødhet til lokale byller og livstruende infeksjoner med bakterier i blodet. de siste er heldigvis svært sjeldne. Det uheldige med infeksjoner i brystvortene er selvsagt dersom melkegangene blir skadet slik at du får problemer med å amme seinere.

I de fleste tilfelle går den nok bra, så jeg skal ikke svartmale heller, men jeg vil nok ikke anbefale piercing av brystvortene.

• 3 uker senere...

det viktigste er i grunnen å dra til et profesjonelt piercing-studio. nå er det bare proffe studioer i norge(som jeg vet om), men du burde ta på pinpoint piercing studio som ligger i strøget i oslo. De er veldig greie der, og kan sakene sine. Oslo body art har jeg også tatt piercing, men jeg har ikke noe bra erfaring derfra. Pinpoint -tror- jeg har 18-års grense(på kvinnelig brystvorte), og oslo body art også, men på oslo body art spør de sjeldent om legg. Det er veldig lite proft, men jeg vet av egen erfaring at man ikke gidder å vente til man er gammel nok, så da ender man opp med å få gjort det hos en dårlig strand-sjappe i spania eller å få en veninne til å ta hullet. Da er det strengt talt bedre med oslo body art, men det beste hadde vel vært å fått skriftlig tillatelse av moren eller faren din og tatt hullet på pinpoint, men jeg tviler litt på at du har planer om å dele piercing-tankene dine med de?

Uansett, lykke til…og følg instruksene du får

Annonse

det viktigste er i grunnen å dra til et profesjonelt piercing-studio. nå er det bare proffe studioer i norge(som jeg vet om), men du burde ta på pinpoint piercing studio som ligger i strøget i oslo. De er veldig greie der, og kan sakene sine. Oslo body art har jeg også tatt piercing, men jeg har ikke noe bra erfaring derfra. Pinpoint -tror- jeg har 18-års grense(på kvinnelig brystvorte), og oslo body art også, men på oslo body art spør de sjeldent om legg. Det er veldig lite proft, men jeg vet av egen erfaring at man ikke gidder å vente til man er gammel nok, så da ender man opp med å få gjort det hos en dårlig strand-sjappe i spania eller å få en veninne til å ta hullet. Da er det strengt talt bedre med oslo body art, men det beste hadde vel vært å fått skriftlig tillatelse av moren eller faren din og tatt hullet på pinpoint, men jeg tviler litt på at du har planer om å dele piercing-tankene dine med de?

Uansett, lykke til…og følg instruksene du får

Jo takk....Har faktisk tatt håll i kvær pupp....!

Bei vældi bra,å ingen tængn t fæle betennelsa.E flin k pike å rænse 3 ganga dageli..:)

Takk førr svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...