Gå til innhold

alle har astma, men ikke jeg..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Med så mye astma i familien, er det selvsagt en stor mulighet for at også du kunne ha utviklet astma, men det har du altså ikke gjort. Det er heldigvis slik at ikke alle mottar denne disposisjonen, og det kan se ut som om du har sluppet unna. Det er umulig å si om du vil utvikle det, men det er store muligheter for at du ikke gjør det.Det er i alle fall viktig å holde seg unna de faktorer som kan utløse astma hos en som har genet, ( la oss si at du har det) slik som sigarettrøyk, som vel er det det er lettest å holde seg unna!

• 3 måneder senere...

Jeg er klar over at det er lenge siden du la inn dette innlegget.

Jeg har og mye astma i familien, men jeg hadde det ikke frem til jeg fødte mitt første barn..

Da fikk jeg astma anfall og reagerte på enkelte pelsdyr både med utslett og astma anfall..Var ikke allergisk på noen måte før etter fødselen...

Sønnen min har astma:-(

Jeg fikk ham da jeg var 22 og jeg snakket med en astma lege og han sa at noen utvikler astma etter et svangerskap, noen blir kvitt det, blir verre eller bedre...

Men jeg fikk det altså..

Etter 2 mann ble født ble jeg betydligere bedre....

Så en kan utvikle astma selv om man er kommet opp i alder, gravid eller ikke gravid fikk jeg beskjed om..(jeg trodde nemlig også at jeg hadde sluppet unna)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...