Gå til innhold

pleiepenger


Gjest Meg68

Anbefalte innlegg

Har et barn på 3 år med diagnosen Hypogammaglobulinemi, har også tommelstillingsfeil og hofteleddsdysplasi. Vi har vært over 30 ggr. på sykehus; akuttinnleggelser, utredninger og kontroller. Her fått dekket reiseutgifter men ikke noe annet. Barnet har i lange perioder ( 5-6 mnd i strekk) vært for syk til å kunne være i barnehage jeg har leid privat hjelp i hjemmet. Jeg har en søknad på pleiepenger som har vært på rundtur i Nav-systemet i over 1 år. Det som er problemet er at vårt lille lokale sykehus ikke har rutiner på å skrive ut blankett for søknad om pleiepenger, de har ikke barnelege eller barneavd. De henviser til journal. Nav godtar ikke journal som god nok dokumentasjon selv om trygdelege har uttalt at det klart går frem at vi i perioder har hadt krav på pleiepenger. De fleste av legene som vi har hadt med å gjøre lokalt er forlengst dratt videre. Barnet er nå tilknyttet spesialisthelsetjenesten men jeg tror at de ikke har anledning til å uttale seg med tilbakevirkende kraft om journal fra et annet sykehus? Saken synes for meg temmelig fastlåst. Er det virkelig et krav at foreldre selv skal kunne trygdereglene i tilfelle man får kronisk syke barn og at man ved div. innleggelser selv skal påse at disse blir fulgt? Synes vi har nok med å takle barnets sykdom. Det gjør ikke saken bedre at jeg er selvstendig næringsdrivende med et lite enkeltmannsforetak uten andre ansatte. Dette gjør bedriften min svært sårbar ved mye fravær, både omsetnings- og lønnsmessig. Den andre forelderen jobber utenfor kommunen mer enn halve året. Vi har ikke familie som kan avlaste oss og vi har i tillegg to barn til. Diagnose forelå da barnet var vel 2 år gammelt, vi mottar ingen trygdeytelser. Hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...