Gå til innhold

Nøkkelost


Sofline

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig de svarte "prikkene" i nøkkelosten? Jeg husker jeg syntes det var veldig godt som barn, men da jeg kjøpte det jeg trodde var det samme i Danmark, ost med kommen, syntes jeg det var så vondt det ikke ble spist mye av den osten. Jeg har sjekket på Tines hjemmesider, men der står det bare "krydder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karve, vel?

Tenk, nå fant jeg utrolig nok en siden hvor det stod hva karve heter på forskjellige språk, og det er dessverre det samme. Jeg kan slett ikke huske at nøkkelost smakte så sterkt da jeg var liten. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er karve i nøkkelost, det er jeg sikker på - mulig flere krydder også.

Jeg likte det godt som barn, men jeg smakte det for noen år siden, og syntes ikke det smakte noe særlig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er karve i nøkkelost, det er jeg sikker på - mulig flere krydder også.

Jeg likte det godt som barn, men jeg smakte det for noen år siden, og syntes ikke det smakte noe særlig da!

Merkelig hvordan smaken endrer seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er karve og noen nellikspiker i nøkkelost. Husker vi hadde det da jeg vokste opp, men nå kjøper jeg det aldri.

Nellik ja, det "smaker" mer kjent... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...