Gå til innhold

Saftig sjokoladekake


Gjest blame

Anbefalte innlegg

Min beste venn har bursdag om noen dager og jeg har i et overmodig øyeblikk lovet han sjokoladekake. Ønsket hans er som følger: Den skal være saftig, ikke i flere lag men med muligheter for moccakrem på toppen.. Ikke fremmed for nøtter, valnøtter f.eks. Anyone?

Gjerne så fort som mulig; jeg har ikke komfyr og må reise et stykke for å bake den.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er veldig god, saftig og ikke minst enkel.

100 gram smør, 150 gram mørk sjokolade, 2 dl sukker, 2 egg, 1,5 dl mel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker.

Smelt smør og sjokolade i en kjele. Tilsett resten av ingrediensene i kjelen. Ha i liten langpanne.

Stekes på 170 grader i 20-30 minutter.

Denne kaka blir seig og god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten undulat

Denne er veldig god, saftig og ikke minst enkel.

100 gram smør, 150 gram mørk sjokolade, 2 dl sukker, 2 egg, 1,5 dl mel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker.

Smelt smør og sjokolade i en kjele. Tilsett resten av ingrediensene i kjelen. Ha i liten langpanne.

Stekes på 170 grader i 20-30 minutter.

Denne kaka blir seig og god. :)

mm... den hørtes god ut!!

må bare spørre... hva er det godt å ha som tilbehør?? er kaka litt bløt i midten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm... den hørtes god ut!!

må bare spørre... hva er det godt å ha som tilbehør?? er kaka litt bløt i midten?

Vaniljeis eller en kremklatt er godt, men også friske bær og sorbet. Jeg har ofte en kule vaniljeis og en kule bringebærsorbet og litt bringebærsaus. Nydelig! Den er bløt i midten, men ikke stek den for lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er veldig god, saftig og ikke minst enkel.

100 gram smør, 150 gram mørk sjokolade, 2 dl sukker, 2 egg, 1,5 dl mel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker.

Smelt smør og sjokolade i en kjele. Tilsett resten av ingrediensene i kjelen. Ha i liten langpanne.

Stekes på 170 grader i 20-30 minutter.

Denne kaka blir seig og god. :)

Takk :) Hvis jeg skulle laget stor langpanne, er det bare å doble oppskriften? Blir det ok hvis jeg hakker noen nøtter og har i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Hvis jeg skulle laget stor langpanne, er det bare å doble oppskriften? Blir det ok hvis jeg hakker noen nøtter og har i?

Nå svarer jeg sikkert altfor seint, men ja til begge spørsmålene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...