Gjest blame Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Min beste venn har bursdag om noen dager og jeg har i et overmodig øyeblikk lovet han sjokoladekake. Ønsket hans er som følger: Den skal være saftig, ikke i flere lag men med muligheter for moccakrem på toppen.. Ikke fremmed for nøtter, valnøtter f.eks. Anyone? Gjerne så fort som mulig; jeg har ikke komfyr og må reise et stykke for å bake den.. hehe 0 Siter
flowy Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Denne er veldig god, saftig og ikke minst enkel. 100 gram smør, 150 gram mørk sjokolade, 2 dl sukker, 2 egg, 1,5 dl mel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker. Smelt smør og sjokolade i en kjele. Tilsett resten av ingrediensene i kjelen. Ha i liten langpanne. Stekes på 170 grader i 20-30 minutter. Denne kaka blir seig og god. 0 Siter
en liten undulat Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Denne er veldig god, saftig og ikke minst enkel. 100 gram smør, 150 gram mørk sjokolade, 2 dl sukker, 2 egg, 1,5 dl mel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker. Smelt smør og sjokolade i en kjele. Tilsett resten av ingrediensene i kjelen. Ha i liten langpanne. Stekes på 170 grader i 20-30 minutter. Denne kaka blir seig og god. mm... den hørtes god ut!! må bare spørre... hva er det godt å ha som tilbehør?? er kaka litt bløt i midten? 0 Siter
flowy Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 mm... den hørtes god ut!! må bare spørre... hva er det godt å ha som tilbehør?? er kaka litt bløt i midten? Vaniljeis eller en kremklatt er godt, men også friske bær og sorbet. Jeg har ofte en kule vaniljeis og en kule bringebærsorbet og litt bringebærsaus. Nydelig! Den er bløt i midten, men ikke stek den for lenge. 0 Siter
Gjest blame Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Denne er veldig god, saftig og ikke minst enkel. 100 gram smør, 150 gram mørk sjokolade, 2 dl sukker, 2 egg, 1,5 dl mel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker. Smelt smør og sjokolade i en kjele. Tilsett resten av ingrediensene i kjelen. Ha i liten langpanne. Stekes på 170 grader i 20-30 minutter. Denne kaka blir seig og god. Takk Hvis jeg skulle laget stor langpanne, er det bare å doble oppskriften? Blir det ok hvis jeg hakker noen nøtter og har i? 0 Siter
flowy Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Takk Hvis jeg skulle laget stor langpanne, er det bare å doble oppskriften? Blir det ok hvis jeg hakker noen nøtter og har i? Nå svarer jeg sikkert altfor seint, men ja til begge spørsmålene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.