Gå til innhold

Noen som vet?


Gjest beklager om det er feil forum

Anbefalte innlegg

Gjest beklager om det er feil forum

Jeg våknet i dag tidlig av intense støtsmerter i benet bak øret. Det er som om det blir stukket en syl inn i benet for hver gang, på en måte en pulserende smerte. Eller, ikke i puls-tempo, men senere. Ca. hvert 5-10 sekund eller noe, noen ganger lengre "intervall". Da gjør det så vondt at jeg automatisk kniper øynene igjen, snur hodet mot den siden, og tar meg til benet bak øret. Benet på høyre side, som er vondt, kjennes i dag større ut enn det venstre. Ikke særlig varmere. Jeg har ikke feber. Har vært utsatt for en del stress i det siste, men vet ikke om det har noe med saken og gjøre.

Vet det kan danne seg betennelser i dette benet, som må behandles. Bør jeg oppsøke lege, tro? Eller vente og se? Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beklager om det er feil forum

Det høres ut som ordentlig øreverk! Kan komme helt plutselig! Kom deg til lege - det gjør fryktelig vondt :-(

Det er det som er rart, jeg har ikke vondt i selve øret.

Har hørt noen skrekkhistorier ang dette, så googlet litt og fant dette:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=18781

Men jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd :-) Dessuten har jeg ikke ørebetennelse, så det er vel neppe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er rart, jeg har ikke vondt i selve øret.

Har hørt noen skrekkhistorier ang dette, så googlet litt og fant dette:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=18781

Men jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd :-) Dessuten har jeg ikke ørebetennelse, så det er vel neppe dette.

Uff - det hørtes skummelt ut!

men jeg ville nok tatt en tur til legen, om det fortsetter utover dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

Uff - det hørtes skummelt ut!

men jeg ville nok tatt en tur til legen, om det fortsetter utover dagen!

Ja, det så skummelt ut. Har vart i snart 3 timer nå, så jeg begynner å bli litt små-engstelig. Tror jeg tar en telefon til legen om det ikke gir seg etter et par timer til.

Tusen takk for svar, godt å "dele" det med noen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg ville ringt legen. Er det en betennelse, så trenger du mest sannsynlig behandling. Dessuten er ikke noe særlig og ha smerter.

Jeg tittet litt på linken du la ut, lillesøstera mi hadde dette, og da startet det med en ørebetennelse.

Nei, ring legen, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er rart, jeg har ikke vondt i selve øret.

Har hørt noen skrekkhistorier ang dette, så googlet litt og fant dette:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=18781

Men jeg prøver å ikke ta sorgene på forskudd :-) Dessuten har jeg ikke ørebetennelse, så det er vel neppe dette.

Når jeg leser den linken du la ut her, så tenker jeg at du bør få sjekket ut dette, ja. Høres jo litt likt ut slik du beskriver det?

Fortell oss hvordan det går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det så skummelt ut. Har vart i snart 3 timer nå, så jeg begynner å bli litt små-engstelig. Tror jeg tar en telefon til legen om det ikke gir seg etter et par timer til.

Tusen takk for svar, godt å "dele" det med noen! :-)

Jeg hadde sånn plutselige sylvasse smerter i øret høsten 2002. Husker det var da, fordi jeg ammet, og legen sa at jeg trolig måtte slutte å amme pga antibiotikaen - men heldigvis hjalp det med en type antibiotika som jeg kunne ofrtsette ammingen med.

Var grusomt vondt! Var ikke syk ellers, men ble nesten kvalm av smertene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut akkurat slik som jeg har når jeg er stressa - helt jævelig hodepine som banker og herjer i beinet bak øret. Helt forferdelig. Det eneste som hjelper for meg når det er på det verste, er 600 mg Ibux, 1000mg Paracet og en time eller to med søvn.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

Jeg hadde sånn plutselige sylvasse smerter i øret høsten 2002. Husker det var da, fordi jeg ammet, og legen sa at jeg trolig måtte slutte å amme pga antibiotikaen - men heldigvis hjalp det med en type antibiotika som jeg kunne ofrtsette ammingen med.

Var grusomt vondt! Var ikke syk ellers, men ble nesten kvalm av smertene!

"Var grusomt vondt! Var ikke syk ellers, men ble nesten kvalm av smertene!"

Akkurat slik det er ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Var grusomt vondt! Var ikke syk ellers, men ble nesten kvalm av smertene!"

Akkurat slik det er ja.

Husj! Kom deg til lege!

Ring og få en time så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

Høres ut akkurat slik som jeg har når jeg er stressa - helt jævelig hodepine som banker og herjer i beinet bak øret. Helt forferdelig. Det eneste som hjelper for meg når det er på det verste, er 600 mg Ibux, 1000mg Paracet og en time eller to med søvn.

God bedring.

Ja, jeg har vært skikkelig stressa, og tenker det kan ha en sammenheng. Har hatt masse hodepine, og for to dager siden hadde jeg et av de verste migrene-anfallene jeg noengang har hatt. Ikke særlig vondt i hodet i dag, men dette benet tar nesten knekken på meg.. Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189064369' post='3668938]

Jeg ville ringt legen. Er det en betennelse, så trenger du mest sannsynlig behandling. Dessuten er ikke noe særlig og ha smerter.

Jeg tittet litt på linken du la ut, lillesøstera mi hadde dette, og da startet det med en ørebetennelse.

Nei, ring legen, for sikkerhets skyld.

Uups, ja jeg tror faktisk jeg tar en telefon snart. Er litt beskjeden av meg, så tenker at jeg kan vente litt, liksom.. Men samtidig er jeg litt nervøs for at det kan være en begynnende bet., og det er gjerne best å få sjekket det ut. Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beklager om det er feil forum

Husj! Kom deg til lege!

Ring og få en time så fort som mulig!

Hehe, takk :-) Akkurat hva jeg trenger, et fint dytt bak!! Takk skal du ha, jeg skal manne meg opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

Når jeg leser den linken du la ut her, så tenker jeg at du bør få sjekket ut dette, ja. Høres jo litt likt ut slik du beskriver det?

Fortell oss hvordan det går da!

Ja, det var skremmende likt, bortsett fra dette med ørebetennelse. Kan det være mulig å ikke kjenne det, fordi benet bak er så intenst vondt(?).

Nå har jeg fått masse oppbacking som jeg sårt trenger når det er noe med meg selv.., og prust har dyttet meg avgårde :o) Så nå skal jeg bare manne meg opp litt, så skal jeg ringe legen (hjelp).. Gir en lyd senere, hvordan det gikk. (evt sender jeg melding på forumet her fra himmelen.. ) Nei huff, det var kanskje å dra spøken litt for langt, beklager.

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var skremmende likt, bortsett fra dette med ørebetennelse. Kan det være mulig å ikke kjenne det, fordi benet bak er så intenst vondt(?).

Nå har jeg fått masse oppbacking som jeg sårt trenger når det er noe med meg selv.., og prust har dyttet meg avgårde :o) Så nå skal jeg bare manne meg opp litt, så skal jeg ringe legen (hjelp).. Gir en lyd senere, hvordan det gikk. (evt sender jeg melding på forumet her fra himmelen.. ) Nei huff, det var kanskje å dra spøken litt for langt, beklager.

Takk for svar! :-)

Jeg har hatt øreverk før og det er ikke alltid man kjenner smerten bare inni selve øret. Dessuten høres det jo ut som dette er en spesiell type øreverk og da virker den kanskje litt annerledes?

Du dauer neppe av dette, så lenge du kommer deg til legen for pencillin;)

Folk som dauer av sånt er antagelig stae mannfolk med legeskrekk ;)

Nå kommer jeg til å vente spent på resultatet av legebesøket! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

Jeg har hatt øreverk før og det er ikke alltid man kjenner smerten bare inni selve øret. Dessuten høres det jo ut som dette er en spesiell type øreverk og da virker den kanskje litt annerledes?

Du dauer neppe av dette, så lenge du kommer deg til legen for pencillin;)

Folk som dauer av sånt er antagelig stae mannfolk med legeskrekk ;)

Nå kommer jeg til å vente spent på resultatet av legebesøket! Lykke til:)

Takk så mye! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Uups, ja jeg tror faktisk jeg tar en telefon snart. Er litt beskjeden av meg, så tenker at jeg kan vente litt, liksom.. Men samtidig er jeg litt nervøs for at det kan være en begynnende bet., og det er gjerne best å få sjekket det ut. Takk for svar! :-)

Jeg er litt "vente og se" selv, og det har jeg brent meg på mange ganger. Så ring du, og forklar.

Skal du ta smertestillendes så er paracet og ibux en god kombinasjon ved slike smerter.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beklager om det er feil forum

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189067971' post='3669050]

Jeg er litt "vente og se" selv, og det har jeg brent meg på mange ganger. Så ring du, og forklar.

Skal du ta smertestillendes så er paracet og ibux en god kombinasjon ved slike smerter.

God bedring.

Tusen takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...