Gå til innhold

En del av meg


Gjest 3141592654

Anbefalte innlegg

Gjest 3141592654

Jeg er depremert for tiden... har på en måte bygd seg opp over en stund nå, kanskje en ukes tid. Nå føler jeg meg rett og slett... håpløst.

Jeg blir så depremert av alle menneskene. Føler ikke at noen som helst forstår meg og ser meg. Jeg føler at de hater meg, jeg føler meg uønsket.

Bare jeg åpner kjeften min og sier hva jeg mener... da kommer det... en flom av hat, føler jeg... jeg burde ikke si hva jeg mener, jeg burde bare være enig i alt det andre mener. Men. Det går ikke, det klarer jeg ikke.

Om hensikten er å fjerne ensomheten kan ikke jeg oppnå dette ved å slutte å kommunisere hva jeg mener... selv om jeg sikkert ville fått flere smil da. Blitt mer med i gruppa, blitt mer akseptert.

Vel det som gjør at dette er deprimerende, er at jeg føler at det -alltid- er slik. Jeg føler meg så anderledes enn hva alle andre mennesker er, og det går inn på meg.

Påstår ikke at dette er noen såkalt "klinisk depresjon". Jeg bare har lyst til å fortelle noen hvordan jeg har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest obladi-da

Jeg får det akkurat sånn når jeg blir deprimert. Tror at alle er fiendlige imot meg, på sånne dager går jeg i "hi." Men heldigvis er det blitt lengre og lengre tid imellom disse periodene hos meg nå. Men vet det er helt forferdelig når det står på.

Bruker du medisiner? Jeg måtte bruke anti-psykotika da jeg var på bunnen. De hjalp veldig på sånne følelser/tanker. Tror du har lite utbytte av gruppeterapi hvis du føler sånn som du gjør nå. Det finnes jo også anti-depressiva. Medisiner kan hjelpe deg å tenke og oppføre deg annerledes, og når du engang slutter, vil du ha lært av dette og hvordan du skal bryte sånne negative tankemønstre. Det har ihvertfall hjulpet meg, ser jeg nå, kommer mye fortere opp igjen når jeg "ramler" ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3141592654

Jeg får det akkurat sånn når jeg blir deprimert. Tror at alle er fiendlige imot meg, på sånne dager går jeg i "hi." Men heldigvis er det blitt lengre og lengre tid imellom disse periodene hos meg nå. Men vet det er helt forferdelig når det står på.

Bruker du medisiner? Jeg måtte bruke anti-psykotika da jeg var på bunnen. De hjalp veldig på sånne følelser/tanker. Tror du har lite utbytte av gruppeterapi hvis du føler sånn som du gjør nå. Det finnes jo også anti-depressiva. Medisiner kan hjelpe deg å tenke og oppføre deg annerledes, og når du engang slutter, vil du ha lært av dette og hvordan du skal bryte sånne negative tankemønstre. Det har ihvertfall hjulpet meg, ser jeg nå, kommer mye fortere opp igjen når jeg "ramler" ned!

Jeg har prøvd antidepressiva før... det virka ikke på meg. Følte egentlig at jeg fikk det verre med de, jeg...

Men akkurat nå var det skikkelig fint å høre at jeg ikke var helt alene om dette... jeg mener, jeg visste jo at det er mange som sliter med depresjon, men jeg... tenkte bare noen ville si at jeg ikke var deprimert, og at jeg var ond siden jeg tenkte sånn om folk. Selv om de selv var deprimerte.

Jeg kommer ikke til å prøve antidepressiva igjen, jeg kommer ikke til å begynne i terapi heller...

Alt jeg ville var bare å snakke med noen... veksle noen ord, i alle fall...

Er veldig lenge siden jeg har hatt det så ille som i dag. Føler meg så utrolig alene, alt ved meg er bare negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest obladi-da

Jeg har prøvd antidepressiva før... det virka ikke på meg. Følte egentlig at jeg fikk det verre med de, jeg...

Men akkurat nå var det skikkelig fint å høre at jeg ikke var helt alene om dette... jeg mener, jeg visste jo at det er mange som sliter med depresjon, men jeg... tenkte bare noen ville si at jeg ikke var deprimert, og at jeg var ond siden jeg tenkte sånn om folk. Selv om de selv var deprimerte.

Jeg kommer ikke til å prøve antidepressiva igjen, jeg kommer ikke til å begynne i terapi heller...

Alt jeg ville var bare å snakke med noen... veksle noen ord, i alle fall...

Er veldig lenge siden jeg har hatt det så ille som i dag. Føler meg så utrolig alene, alt ved meg er bare negativt.

Greier du å tenke at det kan bli en bedre dag i morgen? Kanskje må du ta denne dagen og roe ned, samle energi, tillate deg og være syk for en dag.

Er du like ille imorgen og neste dag bør du vel vurdere å gå til en lege. Du trenger sikkert noen som kan "snu" de negative tankene dine. Har du prøvd mange typer anti-depressiva da?

Dessuten er helt sikkert ikke alt ved deg negativt, det er bare depresjonen som gjør at du tenker sånn. Jeg også har slike stunder, hadde en "periode" for noen dager siden hvor jeg ikke kunne se folk fordi de så stygt på meg og lo og hånet meg, trodde jeg. I dag har jeg kommet meg litt ovenpå og ser at de samme menneskene egentlig er ganske snille og greie. Rart hvordan dette hodet fungerer noen ganger :).

Husk ihvertfall at det finnes hjelp å få, selv om du tenker negativt nå, så vil det komme bedre dager. Skriv gjerne her da og få ut tanker og frustrasjoner. Det er det mange som har gjordt her. Du er ikke alene om å slite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier du å tenke at det kan bli en bedre dag i morgen? Kanskje må du ta denne dagen og roe ned, samle energi, tillate deg og være syk for en dag.

Er du like ille imorgen og neste dag bør du vel vurdere å gå til en lege. Du trenger sikkert noen som kan "snu" de negative tankene dine. Har du prøvd mange typer anti-depressiva da?

Dessuten er helt sikkert ikke alt ved deg negativt, det er bare depresjonen som gjør at du tenker sånn. Jeg også har slike stunder, hadde en "periode" for noen dager siden hvor jeg ikke kunne se folk fordi de så stygt på meg og lo og hånet meg, trodde jeg. I dag har jeg kommet meg litt ovenpå og ser at de samme menneskene egentlig er ganske snille og greie. Rart hvordan dette hodet fungerer noen ganger :).

Husk ihvertfall at det finnes hjelp å få, selv om du tenker negativt nå, så vil det komme bedre dager. Skriv gjerne her da og få ut tanker og frustrasjoner. Det er det mange som har gjordt her. Du er ikke alene om å slite :)

''Greier du å tenke at det kan bli en bedre dag i morgen? Kanskje må du ta denne dagen og roe ned, samle energi, tillate deg og være syk for en dag.''

Kjempegodt råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 3141592654

Du sier at andre ikke forstår deg, og det er mulig. Men forstår du deg selv?

Jeg er jo enig i at det er lønnsomt å tenke over hvordan andre oppfatter en i forhold til hva du selv ønsker å kommunisere... jeg har selv mye å lære her.

Men du kommer bare ikke bort i fra det... folk er forskjellige, det er mange mennesker som ikke går overens i det hele tatt...

Og per logikk bør det finnes en så liten gruppe et sted at den faktisk bare inneholder ett menneske: meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo enig i at det er lønnsomt å tenke over hvordan andre oppfatter en i forhold til hva du selv ønsker å kommunisere... jeg har selv mye å lære her.

Men du kommer bare ikke bort i fra det... folk er forskjellige, det er mange mennesker som ikke går overens i det hele tatt...

Og per logikk bør det finnes en så liten gruppe et sted at den faktisk bare inneholder ett menneske: meg.

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å si her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3141592654

Greier du å tenke at det kan bli en bedre dag i morgen? Kanskje må du ta denne dagen og roe ned, samle energi, tillate deg og være syk for en dag.

Er du like ille imorgen og neste dag bør du vel vurdere å gå til en lege. Du trenger sikkert noen som kan "snu" de negative tankene dine. Har du prøvd mange typer anti-depressiva da?

Dessuten er helt sikkert ikke alt ved deg negativt, det er bare depresjonen som gjør at du tenker sånn. Jeg også har slike stunder, hadde en "periode" for noen dager siden hvor jeg ikke kunne se folk fordi de så stygt på meg og lo og hånet meg, trodde jeg. I dag har jeg kommet meg litt ovenpå og ser at de samme menneskene egentlig er ganske snille og greie. Rart hvordan dette hodet fungerer noen ganger :).

Husk ihvertfall at det finnes hjelp å få, selv om du tenker negativt nå, så vil det komme bedre dager. Skriv gjerne her da og få ut tanker og frustrasjoner. Det er det mange som har gjordt her. Du er ikke alene om å slite :)

Merkelig det der du sier om deg selv der... er akkurat slik jeg har det og...

Føler meg så alene på det og. Det er jo ikke sånn folk ser ut til å ha det inne i seg selv, om du ser de fra utsiden...

Apropos dette med å føle seg alene...

Var i kontakt med et menneske for en tid tilbake her... vi har veldig mye til felles... det er merkelig altså, vi har opplevd helt like ting, i alle fall veldig like, og har veldig mye av de samme meningene... reagerer helt likt følelsesmessig...

Nå kommer jeg aldri til å se dette mennesket igjen. Av rent praktiske grunner.

Tror jeg har reagert litt på dette jeg... holdt jo på å bli skikkelig glad i henne... hvem andre er det jeg egentlig er glad i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare at det ikke er sikkert det "finnes noen for alle"...

Nei, det er selvfølgelig mulig at du er så "uspiselig" at ingen ønsker å være i nærheten av deg. I såfall må du evt. ha et enormt forbedringspotensiale, såfremt du ikke skiller deg fra resten av menneskeheten :-)

En helt annen sak, er at det ikke er gitt at alle vil oppleve å møte noen de kan elske fullt og helt og som vil elske dem. Om man ikke er så heldig, så er det allikevel fullt mulig å ha et ok liv og gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest obladi-da

''Greier du å tenke at det kan bli en bedre dag i morgen? Kanskje må du ta denne dagen og roe ned, samle energi, tillate deg og være syk for en dag.''

Kjempegodt råd :-)

Takk, det glimter til innimellom ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3141592654

Nei, det er selvfølgelig mulig at du er så "uspiselig" at ingen ønsker å være i nærheten av deg. I såfall må du evt. ha et enormt forbedringspotensiale, såfremt du ikke skiller deg fra resten av menneskeheten :-)

En helt annen sak, er at det ikke er gitt at alle vil oppleve å møte noen de kan elske fullt og helt og som vil elske dem. Om man ikke er så heldig, så er det allikevel fullt mulig å ha et ok liv og gode venner.

ja, jeg tror faktisk folk flest syns jeg er for uspiselig jeg.

det betyr likevel ikke at jeg hadde blitt noe mer lykkelig av å prøve å "forbedre meg".

som du kanskje har resonnert deg frem til har jeg stor antipati for "massen".

det er noen få blant de... blant menneskemassene... som er noen virkelige gullkorn.

jeg elsker flere av de.

de er imidlertid ulik meg på en måte. for de er såpass fornuftige at de har lært seg å leve midt i massen. uten at de har mistet seg selv.

jeg skulle veldig gjerne ønske jeg klarte det... for de, igjen, vil aldri elske meg så lenge ikke jeg klarer det samme som de.

men jeg klarer bare ikke.

om jeg forsøker ender det alltid med at jeg spytter en eller annen idiot i trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest obladi-da

ja, jeg tror faktisk folk flest syns jeg er for uspiselig jeg.

det betyr likevel ikke at jeg hadde blitt noe mer lykkelig av å prøve å "forbedre meg".

som du kanskje har resonnert deg frem til har jeg stor antipati for "massen".

det er noen få blant de... blant menneskemassene... som er noen virkelige gullkorn.

jeg elsker flere av de.

de er imidlertid ulik meg på en måte. for de er såpass fornuftige at de har lært seg å leve midt i massen. uten at de har mistet seg selv.

jeg skulle veldig gjerne ønske jeg klarte det... for de, igjen, vil aldri elske meg så lenge ikke jeg klarer det samme som de.

men jeg klarer bare ikke.

om jeg forsøker ender det alltid med at jeg spytter en eller annen idiot i trynet.

Hvem er "de" og hvorfor skulle du spytte noen i trynet? Noen du kjenner, eller ikke kjenner? Hvilken grunn har du for å ikke like "de?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3141592654

Hvem er "de" og hvorfor skulle du spytte noen i trynet? Noen du kjenner, eller ikke kjenner? Hvilken grunn har du for å ikke like "de?"

"De" er folk. Hvem som helst. Grunnen til at jeg spytter de i trynet er at de grenseløst irriterende, og de sårer meg gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest obladi-da

"De" er folk. Hvem som helst. Grunnen til at jeg spytter de i trynet er at de grenseløst irriterende, og de sårer meg gang på gang.

Gjelder dette alle mennesker? Det finnes vel også de som er greie og vil deg det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3141592654

Gjelder dette alle mennesker? Det finnes vel også de som er greie og vil deg det beste?

Ja, det sa jeg jo rett i sted, noen poster over her. men det er det overveldende flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...